اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش 2 برابری زائران عمره خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ثبت‌نام عمره مفرده از صبح امروز همزمان با سراسر کشور گفت: تعداد زائران اعزامی از خراسان جنوبی در سال 90 نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

افزایش 2 برابری زائران عمره خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار است امسال تعداد 9 هزار و 512 نفر از استان ما به عمره مفرده مشرف شوند، اظهار داشت: این تعداد در غالب 73 کاروان ساماندهی شده‌اند.
وی افزود: در راستای آشنایی زائران با مناسک حج در سال 90 تا کنون بیش از 85 هزار نفر ساعت آموزش حضوری برای این زائران برگزار شده است.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 241 نفر کادر اجرایی به هتل‌ها و آشپزخانه‌های عربستان در سال 90 خبر داد و یادآور شد: این آمار افزایش سه برابری نسبت به سال‌های قبل را نشان می‌دهد.
نوفرستی ادامه داد: همچنین امسال برای نخستین بار اداره دو هتل بزرگ عربستان از جمله هتل محل استقرار بعثه رهبری در مکه مکرمه به مدیران استان واگذار شده است.
وی به ثبت‌نام پیش از موعد عمره در شعب بانک‌های ملی و ملت استان اشاره کرد و گفت: این کار نوعی بداخلاقی است و مردمی که در روزهای گذشته اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند باید از تبدیل سپرده خود به فیش عمره اطمینان حاصل کنند چرا که حج و زیارت در این قبال هیچ مسئولیتی ندارد.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی به هزینه ثبت‌نام عمره نیز اشاره کرد و افزود: مبلغ ثبت‌نام برای افراد زیر 10 سال 600 هزار تومان و برای افراد بالای 10 سال نیز 800 هزار تومان است همچنین امکان ثبت‌نام گروهی تا سقف 25 نفر نیز وجود دارد.
نوفرستی با بیان اینکه قرار است امسال یک هزار و 245 زائر حج تمتع از استان اعزام شوند، اظهار داشت: احتمال افزایش یک کاروان دیگر به این مجموعه نیز وجود دارد.
وی از افزایش 40 درصدی زائران حج تمتع در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد یک هزار و 55 نفر از استان ما به حج تمتع مشرف شدند.
نوفرستی به اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر در این مجموعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این اقدامات افتتاح پنج دفتر زیارتی جدید و چهار نمایندگی در شهرستان‌های بیرجند، سرایان، بشرویه، نهبندان و درمیان است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول