اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران:

خیران مدرسه‌ساز 36 میلیارد تومان تعهد کردند/ مدرسه‌های مازندران بخاری چکه‌ای ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال جاری را 36 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 40 درصد تعهدات خیران مدرسه‌ساز مازندران تحقق یافت.

خیران مدرسه‌ساز 36 میلیارد تومان تعهد کردند/ مدرسه‌های مازندران بخاری چکه‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی نبیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن فصل کلاس و درس با بیان اینکه دغدغه فضای آموزشی برای بازگشایی سال تحصیلی جدید نداریم، اظهار داشت: با اضافه شدن یک پایه تحصیلی در اجرای 3-3-6 فضای آموزشی کلاس ششم ابتدایی در مدارس مازندران تامین شد.

* تحویل 26 پروژه آموزشی در هفته دولت به آموزش و پرورش مازندران

وی به اجرایی شدن 26 پروژه فضای آموزشی و ورزشی در هفته دولت اشاره کرد و ادامه داد: 156 کلاس با مساحتی بیش از 22 هزار متر مربع با اعتباری حدود 83 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و برای سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش استان تحویل شد.

این مسئول اضافه کرد: پروژه‌های هفته دولت در بخش تخریب، بازسازی و نیز مقاوم‌سازی بود.

نبیان با اشاره به اینکه در هفته نخست مهر سال جاری 55 پروژه فضای آموزشی در قالب 434 کلاس درس با مساحت 56 هزار و 700 متر مربع با اعتباری حدود 32 میلیارد و 800 میلیون تومان تحویل آموزش و پرورش استان مازندران می‌شود، تصریح کرد: مجموع پروژه‌های تحویلی مهر امسال 81 پروژه در قالب 590 کلاس درس در زیربنای 78 هزار و 832 متر مربع با اعتبار 41 میلیارد و 200 میلیون تومان تحویل آموزش و پرورش مازندران می‌شود.

وی از شروع عملیات اجرایی 27 پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: عملیات اجرایی 13 سالن ورزشی و 14 پروژه  آموزشی در هفته دولت انجام شد.

* ایجاد استخر آموزشی در 8 شهر مازندران

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران با اشاره به اینکه در سفر سوم هیئت دولت به مازندران بحث ایجاد استخر برای فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش مطرح و اجرای آن مصوب شد، بیان داشت: به منظور تحقق مصوبه سفر دولت، شهریور امسال عملیات اجرایی هشت استخر آموزشی در شهرهای گلوگاه، قائمشهر، ساری ناحیه دو، بابل، آمل، فریدونکنار، چالوس و تنکابن شروع شد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری استخر ناحیه یک ساری در آبان ماه امسال انجام می شود.

* هوشمندسازی ششم ابتدایی اولویت نوسازی و تجهیز مدارس مازندران

نبیان درباره هوشمندسازی مدارس استان مازندران با تاکید بر اینکه نیازمند حمایت همه‌جانبه به ویژه خیران مدرسه‌ساز هستیم، خاطرنشان کرد: برای اجرای هوشمندسازی مدارس استانداری مازندران حمایت 500 میلیون تومانی به نوسازی مدارس استان داشت.

وی ادامه داد: مقرر شد به ازای هر کلاس درسی که از سوی خیران هوشمندسازی می‌شود یک کلاس درس از سوی نوسازی  مدارس به سیستم نوین الکترونیکی تجهیز شود.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران به اجرایی شدن طرح 3-3-6 در نظام آموزشی نوین اشاره کرد و گفت: بحث یک کلاس اضافه در مدارس ابتدایی مطرح است که از محل اعتبار تعمیرات ساخت و تامین فضای آموزشی پایه ششم صورت گرفت.

این مسئول یادآور شد: هوشمندسازی پایه ششم ابتدایی در اولویت کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در سال جاری است.

* استفاده از 30 کلاس پیش‌ساخته برای ششم ابتدایی

وی اضافه کرد: استفاده از 30 کلاس پیش‌ساخته برای تامین فضای آموزشی پایه ششم ابتدایی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که تا روزهای آینده اجرای آن محقق می‌شود.

نبیان با بیان اینکه مازندران دارای 6 هزار و 411 کلاس تخریبی بود و در سه سال اخیر 2 هزار و 50 کلاس درس در مازندران مورد تخریب و بازسازی قرار گرفت، بیان داشت: در حال حاضر مازندران حدود 4 هزار کلاس تخریبی دارد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران ادامه داد: از 3 هزار و 982 کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی  در مازندران تاکنون یک‌هزار و 302 کلاس درس مقاوم‌سازی شد.

* هیچ مدرسه‌ای در مازندران بخاری چکه‌ای ندارد

این مسئول بحث تجهیز سیستم گرمایشی کلاس‌های درس را مصوبه مجلس شورای اسلامی دانست و یادآور شد: با کمک اعتبارات ملی تمام مدارس استان مازندران دارای بخاری‌های استاندارد هستند.

نبیان اضافه کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران در حال خریداری سیستم پکیج گرمایشی برای مدارس استان است.

وی متذکر شد: هیچ مدرسه‌ای در مازندران بخاری چکه‌ای ندارد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران با تاکید بر اینکه تلاش ما مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی آموزش و پرورش استان است، ابراز داشت: برخی از مدارس به منظور نوسازی و مقاوم‌سازی دو شیفته هستند که تا سال آینده همین اندک فضاهای آموزشی به صورت تک شیفته اداره می‌شوند.

* تحقق 40 درصدی تعهد 36 میلیاردی خیران در شش ماهه نخست امسال

وی در پایان سخنانش تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال جاری را 36 میلیارد تومان عنوان کرد و اذعان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 40 درصد تعهدات خیران مدرسه‌ساز مازندران تحقق یافت.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول