اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی:

حمایت از استعدادهای درخشان مانع اتلاف سرمایه انسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: باید استعدادهای درخشان و افراد نخبه از حمایت‌های مالی و معنوی بیشتری برخوردار شوند تا توانایی‌های آنها اتلاف نشود.

حمایت از استعدادهای درخشان مانع اتلاف سرمایه انسانی می‌شود

علی باباوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: چنانچه نخبگان علمی، نفرهای برتر المپیادهای مختلف، مخترعان و ... از پشتیبانی بیشتری برخوردار شوند از اتلاف سرمایه انسانی جلوگیری به عمل آمده و توانایی‌ آنها در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی کشورمان به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به یکی از نخبگان صاحب‌نام ارومیه رحمان رضائیه گفت: این پژوهشگر جوان و خلاق استان ما دستگاه هوشمند سرعت‌گیر را اختراع کرده و در مراجع قانونی نیز به ثبت رسانده است به طوری که از ایشان توسط این اداره حمایت به عمل آمد تا در جشنواره مالزی شرکت کرده و برای استان ما افتخار کسب کنند.

وی با بیان اینکه وی در این جشنواره مقام نخست مسابقات و عنوان جوان برتر آسیا را کسب کرد ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که از چنین افراد مبتکر و ایده‌پردازی پشتیبانی به عمل آورند تا استعدادهای این قشر ظهور و بروز پیدا کند.

معاون اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در زیرمجموعه این معاونت اشاره کرد و افزود: از زمانی که اداره‌ تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان ادغام شده‌اند چهار نوبت جلسات این ستاد تشکیل شده است به طوری که 22 دستگاه اجرایی عضو این ستاد هستند و در این ستاد برای بررسی مشکلات، یافتن راهکارها و جهت‌دهی استعدادها اهتمام می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه ستاد، 12 مصوبه، دومین جلسه چهار مصوبه، سومین جلسه هفت مصوبه در پی‌داشت افزود: برای اجرایی شدن این مصوبات برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد ولی برای عملیاتی‌شدن آنها همه اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان باید با این مجموعه همکاری کنند.

معاون اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به برپایی جشنواره ملی علی‌اکبر اشاره کرد و افزود: برای برپایی این جشنواره جوانان مخترع سراسر کشور فراخوان می‌شوند و اختراعات آنها به داوری گذاشته می‌شود به طوری که از استان ما نیز چهار نفر مخترع در آن جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برای جهت‌دهی مناسب به جوانان باید برای اوقات فراغت آنها نیز برنامه‌ریزی صورت بگیرد اظهار داشت: در سال جاری نمایشگاه اوقات فراغت با مشارکت 23 دستگاه اجرایی در قالب 50 غرفه و در محل پارک ائل‌الرباغی برپا شد به طوری که مسئولان، اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان هم از این نمایشگاه استقبال خوبی به عمل آوردند.

انتهای پیام/ 61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول