اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی محقق شد

ساخت دستگاه تولید انرژی توسط مخترع دشتستانی

خبرگزاری فارس: دستگاه تولید انرژی توسط احمد رجبی مخترع دشتستانی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ساخت دستگاه تولید انرژی توسط مخترع دشتستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان احمد رجبی مخترع و سازنده برازجانی این دستگاه شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید تلاش خود را برای تقویت تولید داخل بیشتر کنیم و از مسئولان انتظار داریم بیش از گذشته نسبت به حمایت از محققان و پژوهشگران داخلی اهتمام ورزند.

وی افزود: پروژه ساخت دستگاه تولید انرژی طی چند سال و پس از مطالعات و آزمایش‌های مختلف با موفقیت به پایان رسید.

این پژوهشگر با بیان اینکه اختراع دستگاه مذکور تحولی عظیم و بنیادی در زمینه تولید انرژی محسوب می‌شود اضافه کرد: این دستگاه بدون استفاده از هر گونه انرژی خارجی قادر است انرژی مورد نیاز انواع وسایل برقی را تا 30 سال تامین و تولید کند.

رجبی جایگزینی سوخت‌های فسیلی با استفاده از انرژی تولید شده توسط این دستگاه را از دیگر کابردهای آن عنوان کرد و افزود: این دستگاه در صنایع سنگین و هوا فضا و تامین انرژی مورد نیاز مصرف‌کننده‌های صنعتی، تجاری و خانگی کاملاً قابل استفاده بوده و در عین حال که از نوآوری و ابتکار در ساخت آن استفاده شده، هیچگونه مشابه خارجی ندارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری در زمینه خط تولید آن، ضمن ایجاد اشتغال، فرصت مناسبی برای صادرات و ارزآوری آن برای کشور و صلح جهانی ایجاد کرد.

وی با بیان مسیر سنگلاخی و پرپیچ و خم ثبت آثار مخترعان گفت: از سال گذشته تاکنون برای اثبات دستگاه ساخته شده، پیگیری‌های فراوانی از طریق مبادی ذیربط مثل وزارت نیرو، دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و بنیاد ملی نخبگان ایران داشته‌ام که به دلیل عدم حمایت لازم، تاکنون موفق به ثبت آن نشده‌ام.

مخترع و سازنده دستگاه جدید تولید انرژی که سابقه اختراع فیلتر تهویه هوای سالم و ده‌ها اختراع دیگر را در کارنامه خود دارد، از مسئولان کشوری حمایت ملی برای همکاری‌های مادی و معنوی و به کارگیری امکانات مربوطه، تا جهانی شدن آن را خواستار شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول