اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

2 دانش‌آموز نخبه تویسرکانی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی از «سمیه کزازی» و «سمیرا کزازی» دانش‌آموزان دبیرستانی حائز مقام دوم فناوری نانو در کشور به سبب ارائه محصول بتن مسلح شده در پنجمین جشنواره نانوی دانش‌آموزی کشوری تجلیل شد.

2 دانش‌آموز نخبه تویسرکانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، فرماندار تویسرکان، رئیس آموزش و پرورش تویسرکان و جمعی از مسئولان از «سمیه کزازی» و «سمیرا کزازی» دانش‌آموزان مقطع دبیرستان تقدیر شد.

این دو دانش‌آموز حائز رتبه دوم کشوری در پنجمین جشنواره فناوری نانو شده بودند که با اهدای هدیه و لوح تقدیر در پژوهش‌سرای رضی شهرستان تجلیل شدند.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با بیان اینکه دو دانش‌آموز مقطع دبیرستان با تلاش و همت مضاعف و یاری مربیان مربوطه موفق به کسب رتبه دوم پنجمین جشنواره فناوری نانو کشوری شدند، اظهار داشت: «سمیه کزازی» و «سمیرا کزازی» در اردیبهشت ماه سال جاری با طرح پژوهشی ساخت بتن مسلح نانو لوله کربنی با نانو ذرات سرب از طرح‌های شاخص بتن پیشرفته در جشنواره حضور یافتند.

علی بیات افزود: این دو خواهر با حداقل امکانات و اتکا به خداوند و هم‌فکری و تلاش بی‌وقفه در پنجمین جشنواره فناوری نانو تکنولوژی کشور شرکت کردند که به سبب کاربردی بودن طرح آنها، در بین 125 طرح شرکت‌کننده، جزو 25 طرح برگزیده شناخته شد.

وی گفت: در راستای فعالیت گسترده علوم نوین و فناوری‌های جدید و به ویژه نانوتکنولوژی دانش‌آموزی طرح‌های متعددی از استان همدان به دبیرخانه پنجمین جشنواره فناوری نانو ارسال شده بود که از طرح‌های ارسالی بتن مسلح شده با فناوری نانو ساخت دو دانش‌آموز تویسرکانی جواز حضور در جشنواره را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان متذکر شد: طرح پژوهشی «سمیه کزازی» و «سمیرا کزازی» در بازه زمانی پنج روزه حضور در نمایشگاه تهران در یک غرفه اختصاصی روند چگونگی و چیستی بتن مسلح، مرحله به مرحله برای بازدیدکنندگان تشریح شده و کارکردهای این مهم به واسطه مخترعان طرح برای علاقمندان توضیح داده شده است.

وی در ادامه ضمن تبریک و تقدیر از دانش‌آموزان نخبه فناوری نانوی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: پژوهش‌سرای رضی شهرستان در عرصه‌های زیست، نانو، نجوم، هوافضا و جشنواره خوارزمی و ... بسیار فعال و پویاست و به واسطه پیگیری‌های مستمر آقای توکلی مسئول این پژوهش‌سرا و مربیان مربوطه در جشنواره‌های استانی و ملی موفق عمل کرده است.

بیات در پایان از راهیابی دو طرح دیگر دانش‌آموزان تویسرکانی به مرحله نهایی جشنواره خوارزمی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دو طرح مذکور آموزش نجوم برای نابینایان است که در عرصه اختراعات جهان منحصر به فرد است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول