اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین دوره مسابقات ملی رباتیک

مخترع سقزی مقام نخست مسابقات روباتیک ایران را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مخترع سقزی مقام نخست سومین دوره مسابقات ملی روباتیک مرکز علمی وکاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران را به دست آورد.

مخترع سقزی مقام نخست مسابقات روباتیک ایران را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، سومین دوره مسابقات ملی روباتیک مرکز علمی وکاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با هدف ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فناوری روباتیک در کشور و آماده‌سازی دانشجویان و گروه‌های فعال در زمینه طراحی روبات برای حضور در مسابقات بین‌المللی برگزار شد.

در این مسابقات که با حضور بیش از 150 پژوهشگر و با شرکت 15 تیم از سراسر کشور در رشته‌های مسیریاب، پیشرفته (ناوبر شهری)، مین‌یاب و انسان‌نما برگزار شد، حیدر رحمان‌زاده روبات‌ساز سقزی در رشته مسیریاب و تعقیب خط ساده به مقام نخست دست یافت.

این مخترع سقزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روباتیک، علم مطالعه فن‌آوری مرتبط با طراحی، ساخت و اصول کلی و کاربرد روبات‌هاست.

به گفته حیدر رحمان‌زاده، روباتیک علم و فن‌آوری ماشین‌های قابل برنامه‌ریزی، با کاربردهای عمومی است که برخلاف تصور افسانه‌ای عمومی که از روبات‌ها به عنوان ماشین‌های سیار انسان‌نما که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند، بیشتر دستگاه‌های روباتیک در مکان‌های ثابتی در کارخانه‌ها بسته شده‌اند و در فرایند ساخت با کمک کامپیوتر، اعمال قابلیت انعطاف را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: چنین دستگاهی حداقل شامل یک کامپیوتر برای نظارت بر اعمال و عمل‌کردهای و اسباب انجام‌دهنده عمل مورد نظر است و هدف نهاییش جلوگیری از صرف انرژی انسانی است.

این مدرس روباتیک و تنها نماینده شرکت رهفا با نظارت جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف تهران در استان کردستان با بیان اینکه ایران در زمینه ساخت روباتیک بسیار قوی و رتبه سوم جهان را دارد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد بسیار خوب جوانان کردستان در این زمینه بها دادن هرچه بیشتر مسئولین به این مهم ضروری است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با توجه و حمایت بیش از پیش مسئولین از این مهم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعداد جوانان این استان باشیم.

گفتنی است؛ نفرات برتر سومین دوره مسابقات ملی روباتیک مرکز علمی وکاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با هزینه دولت به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/79001/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول