اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار تأکید کرد

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی ویژه زنان نخبه در شهرستان بهار

خبرگزاری فارس: فرماندار بهار گفت: با توجه به ظرفیت زنان شهرستان در زمینه‌های مختلف و وجود نخبه‌های زن لزوم تهیه بانک اطلاعاتی ویژه زنان نخبه در شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود.

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی ویژه زنان نخبه در شهرستان بهار

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهار، نصرت‌الله گلکارزاده صبح امروز در کارگروه امور زنان و خانواده شهرستان بهار در شهرستان بهار اظهار داشت: زن و مرد در نظام آفرینش و ساختار تکوینی، نقش تکمیلی متقابل دارند.

وی گفت: با توجه به نقش و جایگاه هریک از آن دو در این زمینه هیچ‌کدام فرع بر دیگری نیستند و تفاوت در نقش به مقتضای حکمت الهی و ضرورت آن در نظام آفرینش به معنای تشریع و تنظیم مناسبات اجتماعی و جایگاه انسانی اجتماعی نیز هر یک از آن دو مکمل دیگری است.

فرماندار بهار اظهار داشت: آنچه اساس شخصیت یک انسان را شکل می‌دهد فضایل و ارزش‌هایی است که در عمل اکتسابی خود بر اساس اراده و تلاش خویش به دست می‌آورد.

وی، مسئله مشارکت اجتماعی زنان را یکی از محورهای مورد تأکید دانست و گفت: مشارکت فراگیر بانوان در صحنه‌های سازندگی همه‌جانبه و غیر قابل انکار است و هیچ کس نمی‌تواند تردید کند که بدون حضور فعال بانوان جامعه اسلامی بتواند در این امر توفیق داشته باشد.

فرماندار بهار خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت زنان شهرستان در زمینه‌های مختلف و وجود نخبه‌های زن لزوم تهیه بانک اطلاعاتی ویژه زنان نخبه در شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود.

گلکارزاده با اشاره به اینکه دین مبین اسلام و سیره نبوی و علوی، بالاترین و مترقی‌ترین نگاه‌ها را به زنان دارد افزود: افتخار ما این است که تابع دینی هستیم که بالاترین نگاه‌ها را به جایگاه زن در جامعه دارد و این نگاه به دور از ایجاد هر گونه تفریط و افراط در این زمینه یک نگرش عالمانه و آسمانی را به مقام زن در اجتماع داشته است.

وی عدم گسترش این نگاه ژرف در جهان امروز را برگرفته از ضعف در اطلاع‌رسانی و تعمیق باورهای دینی در سطح جهان دانست و خاطرنشان کرد: عدم اطلاع‌رسانی کامل و جامع از دیدگاه‌ها و نظرات دین اسلام در حوزه‌های مختلف بویژه در بخش زنان و جایگاه آنان در جامعه ظلم به این دین الهی است و باید ما در تعمیق بیش از پیش آن در گستره جهانی کوشا باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز گفت: در چند سال بعد از انقلاب اسلامی، فرصتی برای اشاعه شعائر دینی به خصوص در حوزه زنان و خانواده در سطح جهان بعد از زمان صدر اسلام به وجود آمد که حضور زنان موفق در عرصه‌های مختلف تأییدی بر این مدعاست و این گونه فعالیت‌ها به نوعی توانسته است نگاه اسلام در خصوص زنان را نشان دهد.

پروانه رضاقلی‌زاده در ادامه به طرح مطلع مهر اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تکریم بنیاد خانواده و کاهش طلاق برای تمام شاغلان دستگاه‌های اجرایی که بین یک تا پنج سال ازدواج کرده‌اند برگزار می‌شود و در این طرح افراد با مهارت‌های زندگی، پزشکی و احکام آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به نقش بانوان در دوره‌های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: حضور زنده و توانمند زنان در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب چشمگیر است چرا که به گفته مقام معظم رهبری این زنان بودند که انقلاب را در مراحل مختلف حفظ کردند و این نشان از اهمیت موضوع است. 

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول