اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بنجار:

شهرداری بنجار منابع درآمدی ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار بنجار گفت: شهرداری بنجار منابع درآمدی ندارد چرا که قالب شغل چارچوب جمعیتی این شهر بیشتر کشاورزی و دامداری است.

شهرداری بنجار منابع درآمدی ندارد

غلامحسن نورا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: شهرداری بنجار منابع درآمدی ندارد چرا که شهر بنجار شهری کوچک است و قالب شغل چارچوب جمعیتی این شهر، کشاورزی و دامداری است که به علت خشکسالی‌های اخیر بیشتر این افراد بیکار شده‌اند.

وی به تعداد افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی اشاره کرد و افزود: حدود 50 تا 60 درصد از ساکنان شهر بنجار تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که علاوه بر نداشتن توانایی مالی در ساخت و ساز، بعضاً هم قدرت پرداخت عوارضی همچون سایر شهر‌های کشور را ندارند.

شهردار بنجار ادامه داد: این مسائل باعث شده که منابع درآمدی شهرداری بنجار کاهش یافته و محدود به چند دستگاه ‌سنگین راه‌سازی شود که با اجاره‌ آنها فعلاً اندک در‌آمدزایی کسب شده است.

نورا به تخریب آسفالت شهر و محور منتهی به بازارچه مرزی میلک و شهرستان هیرمند اشاره کرد و گفت: آسفالت خیابان اصلی بسیار خراب بوده و چهره شهر را به شکل بدی تغییر داده است که به علت کمبود اعتبار همچنان سیمای شهر را آشفته نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: محور اصلی شهر، یک خیابان عادی و بین روستایی نیست بلکه یک جاده ترانزیتی است و انواع و اقسام خودرو‌های سنگین در گذشته و حال از آن عبور می‌کنند که این امر سبب شده که به تدریج جاده تخریب و چهره شهر عوض شود.

وی همچنین ادامه داد: حدود 30 نفر در شهرداری مشغول‌ به‌ کار‌ هستند که از ابتدای امسال تاکنون هیچ‌گونه حقوقی به آنها پرداخت نشده و فقط دو ماه از مطالبات آنها از سال گذشته پرداخت شده است.

عضو شورای اداری بخش بنجار تصریح کرد: امسال بیشتر به موضوع پرداخت مطالبات باقی مانده از سال گذشته اقدام شده که این مطالبات مربوط به کارمندان و اداره‌های بیمه بوده است.

نورا به نبود کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در بنجار اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مواردی که میزان درآمد شهرداری بنجار را به نسبت شهر‌های هم‌طراز پایین‌تر نشان می‌دهد نبود شرکت، کار‌گاه و کارخانه‌ها تولیدی است که اینها همه نقش مهمی در کاهش میزان درآمد‌های شهرداری ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه شهرداری خدماتی به دانشگاه‌ آزاد و ملی می‌دهد ولی از دریافت عوارض این بخش محروم بوده و چرخه کار نادرست است.

نورا املاک ثبتی در محدوده حریم شهر زابل را متعلق به بنجار دانست و گفت: در گذشته سند ملکی آنها در قالب بنجار تهیه شده و این درست نیست که خدمات این مناطق را ما بدهیم و عوارض آن را شهرداری زابل دریافت کند.

انتهای پیام/75002/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول