اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

اقتدار شهرداری در گرو ثروتمند بودن شهروندان است

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: شهرداری زمانی مقتدر و کارآمد است که ثروتمند باشد که این امر در گرو داشتن توان مالی شهروندان است.

اقتدار شهرداری در گرو ثروتمند بودن شهروندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل حوزه شهردار این شهر، علیرضا پاک‌فطرت در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان فارس، اظهار داشت: براساس برنامه‌های مختلف توسعه و منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی‌های اقتصادی را باید به سمت کم کردن اتکا به نفت پیش ببریم و یکی از راه‌های کاهش اتکا به نفت، نهادینه شدن فرهنگ مالیات است.

شهردار شیراز با بیان اینکه تمام کشورهای توسعه‌یافته از ابتدا سیستم مالی خود را با پشتوانه مالیات استوار کرده‌اند، گفت: عزم دولت نیز این بوده که اتکا به نفت کم و درآمدهای مالیاتی افزایشی متعادل پیدا کند.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: عادلانه این است که تمام مردم بر اساس میزان درآمد خود مالیات پرداخت کنند و از این مالیات در مسیر توسعه استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم استقرار دستگاه‌های دولتی در ساختمان‌هایی مستحکم و مناسب، تصریح کرد: یکی از اصول پدافند غیرعامل، ساختمان‌های مستحکم و مقاوم است و دستگاه‌های حاکمیتی به دلیل آنکه مدیریت جامعه را برعهده دارند، باید در ساختمان‌هایی مستقر باشند که در هر شرایط استحکام کافی داشته باشد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن پروژه‌های مختلف در شیراز و طرح‌هایی که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود، تصریح کرد: شهرداری زمانی مقتدر و کارآمد است که ثروتمند باشد که این مهم در گرو داشتن شهروندانی ثروتمند است.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه‌های مختلف در شیراز زمینه را برای ایجاد ارزش افزوده مناسب در شهر فراهم کرده و امیدواریم جامعه شهری شیراز به سمتی برود که توان مالی شهروندان این شهر ارتقاء پیدا کند تا شهری مناسب و درخور برای شهروندان داشته باشیم.

پاک‌فطرت همچنین گفت: افزایش توان مالی شهروندان زمینه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات و از طرفی افزایش ارزش افزوده، زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده را فراهم می‌کند.

وی گفت: زمانی مالیات بر ارزش افزوده تاثیرگذار است که به تمام نقاط به صورت عادلانه تزریق شود.

شهردار شیراز افزود: این تزریق عادلانه، فشار را از کلان‌شهرها به سبب کاهش مهاجرت هم برای زندگی، هم اشتغال و هم گذران اوقات فراغت کم می‌کند.

پاک‌فطرت ادامه داد: سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده 2.1 درصد است و در شیراز فقط در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/2448/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول