اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی شهردار شیراز خبر داد

تحقق 66 درصدی بودجه شهرداری در نیمه نخست امسال

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی شهردار شیراز گفت: در نیمه نخست امسال از 530 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده، 66 درصد محقق شد.

تحقق 66 درصدی بودجه شهرداری در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در نیمه نخست امسال با توجه به اینکه بخشی از بودجه را اعتبارات بانکی و اوراق مشارکت تشکیل می‌دهد، از 530 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده، 66 درصد محقق شد.

وی افزود:  73 درصد از کل بودجه پیش‌بینی شده یک‌هزار و 64 میلیارد تومانی برای سال 91 شهرداری شیراز، باید توسط شهرداری مرکزی و مابقی توسط شهرداری‌های مناطق تامین و محقق شود.

وی ادامه داد: در بین شهرداری‌های مناطق، باید 12 درصد کل بودجه توسط شهرداری منطقه یک، 4.5 درصد توسط شهرداری منطقه چهار و 4.1 درصد توسط شهرداری منطقه شش شیراز محقق شود و سایر مناطق سهمشان 6.1 درصد است.

اسدی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بودجه امسال مربوط به تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت است، ابراز داشت: با توجه به سیاست‌های بانکی، به‌طور معمول صدور مجوز انتشار و فروش اوراق مشارکت و واگذاری تسهیلات به نیمه دوم سال معطوف می‌شود.

وی در ادامه از کاهش حجم پروانه‌های صادره برای ساخت و ساز به لحاظ متراژ در نیمه نخست سال ‌جاری خبر داد و گفت: امسال به لحاظ تعداد پروانه‌های صادره به نسبت سال 90 افزایش و به لحاظ متراژ کاهش را شاهد بودیم.

معاون اداری مالی شهردار شیراز اضافه کرد: یکی از علت‌های عمده این موضوع، نامتعادل بودن قیمت مصالح ساختمانی و افزایش آن و بالارفتن هزینه‌های ساخت و ساز بود که مانع از استقبال انبوه‌سازان شد.

وی افزود: در بحث تسهیلات بانکی 141 میلیارد تومان در اعتبارات پیش‌بینی شده و نرخ سود تسهیلات در سال‌ جاری نیز افزایش یافته است.

اسدی گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت تمام شده پول در بانک‌ها که دلیل آن افزایش سود پرداختی به سپرده‌ها و هزینه‌های جاری بانک‌ها است، امسال رقم سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها بیش از 25 درصد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم عوارض دریافتی از مردم بابت نوسازی، اتومبیل و سهم کمک‌های دولتی و عوارض کسب و پیشه تصریح کرد: سهم عوارض اتومبیل و نوسازی و کسب و پیشه و کمک‌های دولتی به شهرداری هر کدام کمتر از یک ‌درصد کل بودجه پیش‌بینی شده است.

اسدی همچنین تصریح کرد: سرانه هر شهروند شیرازی سالانه 344 هزار تومان است و در مقایسه با سایر نقاط کشور بعد از تهران با بیش از 500 هزار تومان در رتبه دوم قرار داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت، مهاجرت و توسعه شهر نمی‌توان افزایش عوارض را اعمال کرد و از کل بودجه یک‌هزار و 64 میلیارد تومانی شهرداری در سال 91 تنها 228 میلیارد تومان سهم عوارض و صدور پروانه‌های ساخت و ساز دیده شده است.

معاون اداری مالی شهردار شیراز در پایان با اشاره به عدم تحقق سهم کمک دولت به شهرداری شیراز در نیمه نخست امسال، گفت: پیش‌بینی پرداخت 5 میلیارد تومان بابت پروژه توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) بود که تاکنون محقق نشده و در مجموع از کل اعتبار پیش‌بینی شده در این بند، 373 میلیون تومان تحقق یافته است.

انتهای پیام/2448‌/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول