اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس ترافیک شهری خبر داد

توسعه تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک در کشور / شهرداری‌ها مسئول تهیه دوربین‌های کنترل ترافیک هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس ترافیک شهری کشور از توسعه تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک کشور خبر داد و گفت: شهرداری‌ها برابر قانون جدید مسئول تهیه دوربین‌های هوشمند هستند و جانمایی دوربین‌ها با پلیس است.

توسعه تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک در کشور / شهرداری‌ها مسئول تهیه دوربین‌های کنترل ترافیک هستند

محسن مهرایی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری چهارمین نشست مشترک فرماندهان راهور، معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک در هتل کادوس رشت، اظهار کرد: برگزاری این نشست برای روسای راهنمایی و رانندگی کلانشهرها طبق توافقی بود که از سال 87 بین راهنمایی و رانندگی ناجا و دبیرخانه کلانشهرها ایجاد شد و امروز ما شاهد چهارمین نشست این مجموعه هستیم.

وی درباره اهداف برگزاری نشست مذکور افزود: هدف ما و شهرداری‌ها در این نشست، بررسی نقاطی مشکل‌دار در اجرا و یا اختلافات و موانع است تا با همفکری یکدیگر برطرف ‌شود.

رئیس پلیس ترافیک کشور، درباره توسعه تجهیزات الکترونیکی در کنترل ترافیک شهری کشور ابراز کرد: امروز شاهد هستیم که در تمام کلانشهرها بحث تجهیزات جایگاه خود را پیدا کرده و امیدواریم در رشت نیز که بار ترافیک آن همواره بارز بوده بتوانیم با نصب سریع‌تر تجهیزات الکترونیکی توان پلیس را افزایش دهیم که این امر در کاهش تصادفات و ایمنی موثر خواهد بود و وضعیت ترافیک را ساماندهی می‌کند.

وی درباره ترافیک کمربندی رشت بیان کرد: در کمربندی رشت کارهای مشترکی با شهرداری رشت انجام دادیم و موفق شدیم کاهش خوبی به ویژه در بحث تلفات عابران پیاده داشته باشیم.

مهرایی، تصادفات رانندگی را ناشی از افزایش سرعت دانست و تصریح کرد: با اجرای سرعت‌کاه‌ها توانستیم سرعت را مدیریت کرده و افزایش ایمنی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نصب سرعت‌کاه‌ها طبق استانداردها صورت می‌گیرد، ابراز کرد: نقاطی که در اغلب معابر دنیا از سرعت‌کاه‌ها استفاده می‌کنند استاندارد را رعایت کردند و وجود سرعت‌کاه‌ها موجب می‌شود کسانی که در رانندگی حواس آنها به معبر نیست به صورت ناگهانی با این مانع و تابلوها و علایمی که به صورت عمودی و افقی قبل از سرعت‌ها وجود دارد مواجه شوند که این امر خوشایند نیست و رانندگان باید در همه حال بیشترین توجه آنها به رانندگی باشد و سرعت‌کاه از سرعت غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

این مسئول کشوری توسعه کنترل تجهیزات الکترونیکی را یکی از اهداف مهم خواند و تصریح کرد: در شهرهایی مانند تهران که توانستیم تجهیزات الکترونیکی را توسعه دهیم در افزایش نظم و انضباط تاثیر داشته و زمانی که ترافیک منظم باشد، روان است و ترافیکی که نظم نداشته باشد روانی ندارد و زحمات پلیس به هدر می‌رود و باید حتما این توسعه تجهیزات شکل بگیرد.

وی درباره دوربین‌های کنترل ترافیک در کلانشهرها اذعان کرد: در هر شهری مبلمان خاص خود را دارد و استفاده از تعداد دوربین‌ها نیز متفاوت است.

مهرایی ادامه داد: ممکن است در یک معابر با یک یا دو دوربین بتوان ترافیک را کنترل کرد که جانمایی این دوربین‌ها با پلیس است و پلیس طبق شناخت منطقه از دوربین استفاده می‌کند و اگر شهرداری‌ها پس از نصب دوربین‌ها آنها را در اختیار پلیس قرار ندهند کارایی نخواهد داشت و شهرداری‌ها باید برابر قانون جدید دوربین را تهیه کنند و پلیس به دلیل قدرت اجرایی بهره‌بردار دوربین‌هاست که این امر در تهران به خوبی استفاده شده و به مرکز کنترل پلیس لینک شده است.

وی به موضوع بخشودگی برخی تخلفات رانندگی در شعبات رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و یادآور شد: فلسفه قانونی شعبات رسیدگی به تخلفات که در ماده 5 قانون صراحتا آمده است، به مفهوم بخشودگی نیست و هر جا که این اتفاق بیفتد تخطی از قانون محسوب می‌شود.

رئیس پلیس ترافیک کشور، متذکر شد: رانندگانی هستند که مدعی‌اند تخلف نکردند اما اعمال قانون شدند که این عده باید مدارک لازمه را به شعبات ارائه دهند و شعبه رسیدگی مانند شعبه قضایی است که کارشناس پلیس نیز حضور دارد و کارشناس عملکرد پلیس را به خواهان ارائه می‌دهد و در آنجا بررسی می‌شود که تلاش شده تمام موارد قانونی در این شعبات رعایت شود.

انتهای پیام/2300/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول