اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

تحقیق ‌و ‌تفحص مجلس از استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای شفاف‌سازی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست تحقیق ‌و ‌تفحص مجلس از استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه تنها برای شفاف‌سازی امور است و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

تحقیق ‌و ‌تفحص مجلس از استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای شفاف‌سازی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مجلس برای نظارت ابزارهایی در اختیار دارد که تذکر به وزرا، سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص از جمله این ابزارها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از آنجا که شهرداری‌ها و استانداری‌ها به ویژه شهرداری‌ها زیر نظر مستقیم وزرا نیستند و هر دو بودجه کلانی را در اختیار دارند تحقیق و تفحص از این دو ارگان به دلیل شفاف‌سازی اقدام پسندیده‌ای است که باید صورت گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بودجه کشور هر ساله در اختیار استانداری‌ها قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: متاسفانه در پاره‌ای از موارد استاندار و معاونان استاندار بر اساس سلیقه شخصی اقدام به توزیع اعتبارات می‌کنند و در توزیع اعتبارات از قانون و نظام خاصی پیروی نمی‌کنند.

سلیمی گفت: در شهرداری‌ها نیز به دلیل اینکه این نهاد از محل پرداخت عوارض مردم درآمدهای کلانی به دست می‌آورد، نظارت بر نحوه هزینه کردن این اعتبارات که بیت المال محسوب می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با اجرای طرح تحقیق و تفحص مردم می‌توانند در جریان ریز و درشت مسائل قرار گیرند و از آنجا که در نظام جمهوری اسلامی نامحرمی وجود ندارد شفاف‌سازی در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: با این طرح چنانچه روند صحیح است، به حرکت خود ادامه خواهد داد در غیر این صورت چنانچه نیاز به اصلاح و یا مشکل داشته باشد پیگیری خواهد شد.

گفتنی است جمعی از نمایندگان مجلس با ارائه درخواستی خواستار تحقیق‌ و تفحص از عملکرد استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان‌های تابعه و ستاد حوادث و بحران شدند.

در متن کامل این درخواست آمده است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

احتراما در اجرای اصل هفتاد و ششم قانون اساسی و ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان‌های تابعه و ستاد حوادث و بحران را از تاریخ 1/1/87 تا 1/8/91 در موارد ذیل خواستاریم.

1- نحوه توزیع امکانات و اعتبارات

2- بررسی نحوه عملکرد قانون خدمات کشوری و قانون برنامه

3- نحوه جذب و استخدام نیروی انسانی در سازمان‌های مربوطه

4- بررسی میزان هزینه‌های غیرمرتبط و غیرضروری

5- نحوه عملکرد و ایفای وظیفه ذاتی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به عنوان نماینده عالی دولت

6- نحوه عملکرد ستاد حوادث و بحران

7- نحوه عملکرد استانداران به عنوان رئیس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان‌ها

8- نحوه نظارت فرمانداری‌ها و استانداری‌ها بر مصوبات شوراهای شهر و روستا و نحوه تطبیق مصوبات شوراهای شهر با قانون

انتهای پیام/87001/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول