اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه:

مطبوعات افکار جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: اصحاب رسانه تفکر مردم را نورانی می‌کنند؛ در واقع مطبوعات افکار جامعه خود هستند.

مطبوعات افکار جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان کرمانشاه که در تالار انتظار برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام گفت: تعبیر ماه محرم به دانشگاه، حوزه‌های علمیه و تمدن انسانی و اسلامی کوچک و کم است و تنها زمان است که ماه محرم را تفسیر می‌کند همان‌گونه که زمان قرآن را تفسیر کرد. 

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه تفکر مردم را نورانی می‌کنند، تصریح کرد: مطبوعات افکار جامعه خود هستند و به اجتماع خط می‌دهند لذا مطبوعات اگر به وظیفه واقعی خود عمل کنند خدمات بسیاری به جامعه خود ارائه می‌دهند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مدعی تمدن هفت هزار ساله در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران افتخارات فرهنگی و تاریخی بسیاری به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در بجنورد که تمدن را ترسیم کردند، گفت: رهبری تمدن را به 2 بخش ابزاری و اصلی تقسیم کردند.

امام جمعه کرمانشاه در تعریف بخش ابزاری ادامه داد: بخش ابزاری مانند علمی است که وارد زندگی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رهبری برای بخش اصلی 30 مورد را برشمردند که روزنامه‌‌نگاران و اهل‌قلم باید بر آن تأکید داشته باشند. 

وی مسئله خانواده، ازدواج، نوع مسکن، لباس، خوراک، تفریح، رفتار در دانشگاه، مدرسه، محل کار و  چگونگی برخورد با دشمن، رفتار با پدر و مادر و ... را از جمله 30 مورد تأکید رهبری در بخش تمدن اصلی عنوان کرد.

گفتنی است، جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان کرمانشاه برای دومین سال متوالی است که در استان برگزار می‌شود و در این جشنواره از برگزیدگان و برترین‌ها در زمینه‌های گزارش، خبر، عکاسی و ... با اهدای لوح، تندیس و جوایز تقدیر می‌شود.

همچنین از 360 اثر تحویل داده شده از استان کرمانشاه به دبیرخانه ارزیابی و هیئت داوران در حوزه مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 160 اثر برتر شناخته شد. 

انتهای پیام/2700/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول