اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

نمایه‌سازی نشریات محلی اردبیل صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل گفت: با پیشنهاد اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها، هفته‌نامه‌ها و نشریات محلی این استان به زودی در کتابخانه‌های عمومی اردبیل رونمایی می‌شود.

نمایه‌سازی نشریات محلی اردبیل صورت می‌گیرد

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از آرشیو مطبوعات که در کتابخانه‌های عمومی انجام شده است و همچنان نیز ادامه دارد تلاش می‌کنیم تا با نمایه‌سازی امکان دسترسی علاقمندان به نشریات محلی به صورت مطلوب فراهم آید.

وی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد شعبه‌ای از کتابخانه ملی را برای صیانت از اسناد ملی استان راه‌اندازی کنیم، ادامه داد: البته این کار در حوزه اختیارات ما نیست ولی از طرف استان پیشنهادات لازم صورت گرفته است تا زمینه برای راه‌اندازی شعبه‌ای از کتابخانه ملی که در استان همسایه ما آذربایجان شرقی نیز راه‌اندازی شده فعالیت کند.

این مسئول افزود: در نیمه اول امسال 500 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به امانت رفته است که 300 هزار جلد آن خارج از کتابخانه‌ها و 200 هزار جلد نیز در داخل داخل کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و مطالعه شده است.

فرهمند امین با یادآوری اینکه بیشترین استقبال از کتابخانه‌ها مربوط به دانش‌‌آموزان و دانشجویان است، اضافه کرد: در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی وضعیت مطالعه به ویژه مراجعه به کتابخانه و مطالعه در این فضا روبه بهبود است.

وی به راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه مرکزی و گنجینه نویسندگان با هدف حمایت از آثار تالیفی در کتابخانه مرکزی اردبیل اشاره کرد و بیان کرد: تمام کتابخانه‌های ما به صورت قفسه باز اداره می‌شود و افراد با مراجعه به کتابخانه‌ها می‌توانند خود کتابشان را انتخاب کنند.

* 18 هزار جلد کتاب در طرح کتاب من درخواست شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح کتاب من در سطح ملی و استانی تصریح کرد: در قالب این طرح در سطح کشور 2 میلیون جلد کتاب از طریق سامانه طرح کتاب من درخواست شده که بخشی از آنها نیز تاکنون تامین و تهیه شده است.

فرهمند امین افزود: در استان اردبیل نیز 18 هزار جلد کتاب در قالب طرح کتاب من درخواست شده است که تاکنون 50 درصد آن خریداری و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود ماموریت کتابخانه‌های عمومی را تامین کتاب در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: ما هیچ دخالتی در راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی نداریم و در این زمینه ماموریتی نیز به ما واگذار نشده است.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول