اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی:

مفاخر و مشاهیر منشأ تحولات اساسی در جوامع هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشاهیر و مفاخر فرهنگی مایه افتخار و مباهات ملت‌ها در طول تاریخ و همواره منشأ تحول و تغییرات اساسی در جوامع بوده‌اند.

مفاخر و مشاهیر منشأ تحولات اساسی در جوامع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، علی‌محمد گلستانی‌فرد در جلسه انجمن مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه توجه به مفاخر فرهنگی همواره باید از اولویت‌های اصلی باشد، اظهار کرد: توجه به این بزرگان موجب می‌شود تا یک جامعه تاثیرات خود را در تاریخ تمدن جوامع و بشر نشان دهد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا‌کنون منشأ تحولات تاریخی و فرهنگی بسیاری بوده است، ادامه داد: آثاری که از هفت ‌هزار سال قبل در آثار ملی به ثبت رسیده گواه صادقی بر این مدعا ست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در شناخت توانمندی‌ها و معرفی آثار و مفاخر فرهنگی استان باید بیش از گذشته تلاش کرد، تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و نکوداشت بزرگان در این راستا انجام می‌شود.

گلستانی‌فرد گفت: شناساندن تفکر، روحیه و ارزش‌های اندیشمندان و مفاخری که موجب ایجاد تحول در جامعه شده‌اند از اهدافی است که در این نکوداشت‌ها دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تقدیر و اکرام بزرگان ریشه در دین مبین اسلام دارد، تصریح کرد: روحیه و تفکر مفاخر و اندیشمندان ما باید به نسل جوان منتقل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری نکوداشت‌ها باید در راستای تقویت روحیه و ایجاد انگیزه در نسل جوان باشد.

گلستانی‌فرد به برگزاری همایش نکوداشت آیت‌الله عبادی در استان اشاره کرد و افزود: این شخصیت بزرگ فرزند این دیار بوده و شخصیتی تاثیر‌گذار در سطح ملی است که باید برای نسل جوان معرفی شود.

وی با توجه به اینکه برگزاری نکوداشت‌ها نباید به بعد از فوت بزرگان ما موکول شود، اضافه کرد: معرفی و برگزاری نکوداشت‌ها و همایش‌ها برای مفاخر و اندیشمندان در قید حیات نیز باید در دستور کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایران شخصیت‌های فعال و تاثیرگذاری زندگی می‌کنند، گفت: برگزاری مراسم نکوداشت برای مفاخر بر اساس اصول و شاخصه‌های تعیین شده است.

گلستانی‌فرد اظهار کرد: در برگزاری مراسم نکوداشت آیت‌الله عبادی باید تمامی دستگاه‌ها و کمیته‌ها همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. 

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول