اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

تزریق چاپ جدید « تاریخ بابا‌صفری» در کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: چاپ سوم کتاب ارزشمند تاریخ بابا صفری در مورد دیار اردبیل خریداری شده و به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تزریق می‌شود.

تزریق چاپ جدید « تاریخ بابا‌صفری» در کتابخانه‌های عمومی

صادق فرهمند امین ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تنها حمایت ما از ناشران این است که کتاب‌های آنها را خریداری کنیم و از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی در اختیار کتابخانه‌های مختلف قرار دهیم وگرنه حمایت مادی و یا کاغذ و تامین برخی یارانه‌ها از وظایف کتابخانه‌های عمومی نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم کتاب‌های نفیس و ارزشمند چاپ شده در این استان را که در بازار نیز نایاب و کمیاب است تامین و تهیه کنیم و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: فرهنگ خیر‌خواهانه باید در حوزه کتاب احیا شود تا اهالی استان و علاقمندان به حوزه کتاب بتوانند کتاب مورد مطالعه واقع شده را به کتابخانه‌های عمومی تحویل دهند تا این کتاب‌ها در اختیار دیگران نیز قرار گیرد.

فرهمند امین با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان اردبیل 14 دقیقه و غیر درسی حدود 59 دقیقه است،‌ گفت: ما انتظار داریم با راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه که سازه‌های آن در اختیار استان قرار گرفته تا بعد از تصویب نهایی راه‌اندازی شود این سرانه به سرعت افزایش یابد تا با علاقمندی بیشتر بتوانیم از حوزه کتاب و سودمندی آن استفاده کنیم.

اردبیل جزو 8 استان برتر کشور در حوزه کتابخوانی

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه هشتم استان اردبیل در بین کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور اشاره کرد و بیان داشت: امانت دادن 500 هزار جلد کتاب در طول سال نشانگر این جایگاه عظیم و رفیع است که ما توانسته‌ایم علاقمندان بسیاری را به کتابخانه‌های عمومی جلب و جذب کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: البته در این بین تعدادی از اعضا کارت‌هایشان غیر‌فعال است که به نظر می‌رسد رقم آن پایین‌تر از 2 یا 3 درصد باشد.

فرهمند امین تصریح کرد: البته جایگاه استان در زمینه ساخت کتابخانه‌ها جایگاه ممتازی است به طوری که استان اردبیل از موفق‌ترین استان‌ها و جزو شش استان برتر کشور در امر ساخت کتابخانه آن هم به شکل مرکزی در مناطق مختلف است.

وی کتابخانه‌های عمومی شهید رجایی پارس‌آباد، مطهری مشگین‌شهر و آبی‌بیگلوی نمین را جزو کتابخانه‌های ممتاز و منتخب کشوری اعلام کرد و ادامه داد: کتابخانه‌های ما از لحاظ امکانات و تجهیزات و سرویس‌هایی که به مخاطبان ارائه می‌کند جزو برترین کتابخانه‌های عمومی کشور است به طوری که اکثر کتابخانه‌های استان به اینترنت پر‌سرعت و تجهیزات نمایه مناسب مجهز هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ضرورت پرداخت نیم درصد حق شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و ابراز داشت: برخی از شهرداری‌ها به پرداخت این رقم اندک و ناچیز اهتمام نداشته و سعی می‌کنند به هر نحوی از زیر مسئولیت شانه خالی کنند در حالی که کتابخانه‌های عمومی بخشی از هزینه‌های خود را از این محل باید تامین کند تا خدمات ارائه شده نیز مطلوب و مناسب به نظر برسد.

انتهای پیام/62005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول