اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد تاکستان:

13 هزار تاکستانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان گفت: 13 هزار تاکستانی به عضویت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در آمده‌اند.

13 هزار تاکستانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

منصور رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار کرد: در شهرستان تاکستان در مجمع کل تعداد هفت باب کتابخانه عمومی تاکنون راه‌اندازی شده است که مجموع عناوین کتاب‌ها نیز بیش از 83 هزار و 477 عنوان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان افزود: بیش از 105 هزار و 549 نسخه کتاب نیز مجموع کل کتاب‌های وجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است که در رشته‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، دینی، گردشگری و مجمع کتاب‌های دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و 360 نفر از بانوان و شش هزار و 147 نفر از آقایان تاکستانی عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در بخش‌های ضیا‌ء‌آباد، اسفرورین، خرمدشت و بخش مرکزی تاکستان است، تصریح کرد: در مجمع کتابخانه‌های عمومی تاکستان 13 هزار و 507 عضو دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در شهر‌های خرمدشت، فارسجین، ضیاء‌آباد به نام‌های خود شهر نام‌گذاری شده‌اند، تصریح کرد: کتابخانه‌‌های شهید بهشتی، شهید مطهری و علامه طباطبایی از دیگر مراکز کتابخانه‌ای موجود در شهرستان تاکستان هستند که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرند.

رحمانی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان تاکنون در حدود 800 میلیون ریال محصول فرهنگی و کتاب به مراکز فرهنگی، آموزشی مانند اداره آموزش و پرورش، نهاد‌های دانشگاهی و نیز اداری اهدای کرده است که سهم قابل توجهی به حساب می‌آید، بیان کرد: همچنین در یک ماه گذشته کلنگ‌ احداث کتابخانه تاکستان نیز در داخل شهر تاکستان با حضور فرماندار و مسئولان دیگر شهرستانی به زمین زده شد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با نگاه بیشتر مسئولان و به‌ ویژه مدیران استانی زمینه برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این مرکز بزرگ فرهنگی فراهم شود تا قشر‌های مختلف شهروندان تاکستانی و به‌ ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و همچنین نوجوانان بتوانند از کتاب‌های ارائه شده در آن بهره‌برداری علمی مناسبی انجام دهند.

انتهای پیام/77005/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول