اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم تاکید کرد

لزوم گسترش تحقیقات کتابخانه‌محور در کنار پژوهش‌های میدانی

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم گفت: گسترش تحقیقات کتابخانه‌محور در کنار پژوهش‌های میدانی عامل رشد علوم می‌شود.

لزوم گسترش تحقیقات کتابخانه‌محور در کنار پژوهش‌های میدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌السلام لطف‌الله دژکام، صبح امروز در دیدار کتابداران و فعالان حوزه کتاب که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت، اظهار داشت: کتابخانه‌ها باغ اهل علم هستند و نقش کتابداران در ارائه سرویس مناسب به مخاطبان و ارائه مشاوره اطلاعاتی به آنها لازم و ضروری است.

وی کتابداری را امری تخصصی و حساس دانست و افزود: جایگاه کتابدار در ارائه سرویس متناسب با گروه‌های علمی و اقشار مختلف جامعه والا بوده و حساسیت این مهم، مشابه نقش پزشک در مواجهه با بیماران است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه وظیفه کتابدار شناخت نیاز مراجعان و عامل جهت‌دهی سیر مطالعاتی آنها است، ابراز داشت: کتاب عامل بهبود زندگی اجتماعی بوده و مسئولان باید با همت جمعی خود ضمن آسیب‌شناسی موضوع کتابخوانی در جامعه و تغییر رویکرد آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس بستری برای پژوهش‌محور کردن این نهادهای مهم فراهم آورند.

دژکام به نقش کتابداران کتابخانه‌ها در معرفی منابع و کتاب‌های مرجع به دانشگاه‌ها و محققان نیز اشاره کرد و گسترش تحقیقات کتابخانه‌محور را در کنار پژوهش‌های میدانی عامل رشد علوم دانست.

در ادامه علی ابراهیمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم، به ارائه گزارشی از حوزه فعالیت کتابخانه‌ها و اقدامات فرهنگی انجام شده در سطح شهرستان پرداخت و ضمن تشریح اهداف تشکیل کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید با هدف تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، عامل بهبود وضع موجود را همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در این امر مهم و فراسازمانی دانست.

در پایان این دیدار با اهدای لوح و هدایا از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

انتهای پیام/2448/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول