اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی

کتابخانه مسجد امام جواد(ع) شهرستان ساری افتتاح شد

خبرگزاری فارس: کتابخانه عمومی عشاق الحسین مسجد امام جواد(ع) ساری با حضور روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

کتابخانه مسجد امام جواد(ع) شهرستان ساری افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کتابخانه عمومی عشاق الحسین مسجد امام جواد(ع) ساری شامگاه جمعه با حضور روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری در این مراسم با تقدیر از حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خواستار حضور و استفاده مردم به ویژه جوانان از این فضای فرهنگی شد.

سید مهدی سعیدی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم که ماه آگاهی، بیداری و دلدادگی است، قرار داریم بر لزوم برگزاری  باشکوه مراسم این ایام تاکید کرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مومنین الهام‌بخش بوده و به تعبیر روایت حرارتی در دل‌های مومنین ایجاد کرده که هرگز به سردی نمی‌گراید و این موضوع را می‌توان یکی از فلسفه وجوه نهضت امام حسین(ع) دانست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد، وجود کتابخانه در جنب مسجد را زمینه حضور بیشتر جوانان در مسجد دانست و گفت: امروز باید از همه ابزارهای فرهنگی برای رونق بخشیدن به مساجد استفاده کنیم.

سعیدی راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد را راهی برای مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اولویت برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در این راستا علاوه بر راه‌اندازی کتابخانه‌ها تجهیز آنها نیز بسیار اهمیت دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ کتاب و کتابخوانی به برنامه‌های این اداره در هفته کتاب اشاره کرد و افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب ساری که از بیستم آبان ماه برپا شد با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد که این نشان‌دهنده اشتیاق جامعه به مطالعه است.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های امام جماعت مسجد امام جواد(ع) ساری در راه‌اندازی کتابخانه و اختصاص مکان به این کتابخانه از همه دست‌اندرکاران برنامه‌های فرهنگی هنری مسجد خواست که تمامی برنامه‌های خود را با هماهنگی روحانی مسجد انجام دهند و از نظرات و توانایی‌های او استفاده کنند.

انتهای پیام/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول