اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی:

جاجرم نیازمند 15 کتابخانه عمومی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: شهرستان جاجرم نیازمند 15 کتابخانه عمومی است.

جاجرم نیازمند 15 کتابخانه عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی در مراسم بزرگداشت هفته کتاب جاجرم که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار کرد: جاجرم باید تا سال 1404 به عنوان یکی از برترین شهرهای کشور در شاخص‌های کتابخوانی معرفی شود.

وی افزود: مشارکت دستگاه‌ها در این شهرستان به صورت بسیار پر‌رنگی به چشم می‌خورد و شور و شوق زیادی در بین اعضاء به ویژه دانش‌آموزان دیده می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه برای ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در جاجرم برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدتی در نظر گرفتیم، افزود: تا سال 94 برنامه کوتاه مدت و تا سال 1404 برنامه بلند‌مدت را مدنظر داریم.

وی تصریح کرد: کتابخانه جاجرم در حال حاضر دارای هزار و 600 متر زیربناست که تا سال 91 باید به هزار و 800 متر مربع برسد و تا سال 94 به دو هزار و 500 متر مربع و همچنین تا سال 1404 به چهار هزار و 800 متر مربع رسیده باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: این میانگین باید سالی 227 متر در زیربنا افزایش یابد تا در هدف‌گذاری‌ شاخص‌ها به موفقیت مطلوب دست یابیم.

وی تصریح کرد: تعداد کتاب‌های کتابخانه جاجرم تا پایان سال 91 باید به 52 هزار جلد، تا سال 94 به 110 هزار جلد و تا سال 1404 به 256 هزار جلد برسد تا به عنوان برتر کشور دست یابد.

رحیمی گفت: براساس این طرح اگر سالی 14 هزار جلد کتاب به مجموعه کتاب‌های این شهرستان اضافه شود حرکت و پیشرفت چشم‌گیری‌ در آینده خواهیم داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی همچنین تعداد اعضای کتابخانه‌های این شهرستان را تا پایان سال 91، چهار هزار نفر عنوان کرد و افزود: در نظر داریم که این تعداد تا پایان سال 94 به 7 هزار نفر و همچنین تا پایان سال 1404 به 17 هزار نفر برسد.

وی در مورد شاخص امانت در جاجرم نیز گفت: در پایان سال 90، 130 هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

 این مسئول افزود: امیدواریم این امانت در سال 94 به 223 هزار و تا پایان سال 1404 به 460 جلد کتاب برسد.

رحیمی با اشاره به اینکه جاجرم در حال حاضر دارای هشت باب کتابخانه است، افزود: باید این تعداد در پایان سال 91 به 9 باب و تا پایان سال 94 به 10 باب و در نهایت تا پایان سال 1404 به 15 باب کتابخانه برسد.

وی تصریح کرد: در صورتی شاهد این رشد خواهیم بود که از هم‌اکنون سالی یک باب کتابخانه اضافه کنیم تا به رشد مطلوب دست یابیم.

به گزارش فارس، در این مراسم از 10 نفر برتر مسابقات رهبری، یاوران کتابخانه، عضو فعال، کتابدار نمونه، مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو، کتابدار و برگزیدگان کنکور عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول