اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ایستگاه اهدای کتاب در مصلی‌ها

25 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد

خبرگزاری فارس: با اجرای طرح ایستگاه‌های اهدای کتاب در محل برپایی نماز جمعه‌های خوزستان و شهرستان‌ها بالغ بر 25 هزار جلد کتاب توسط عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

25 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، ابوذر علی زاده مسئول روابط عمومی این اداره کل اظهار داشت: طرح برپایی ایستگاه‌های اهدای کتاب بنا بر فرمایشات آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در مصلا‌های نماز جمعه در سراسر استان اجرا شد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و تبلیغات در خصوص برپایی و استقرار ایستگاه‌های اهدای کتاب در مصلا‌ها عنوان کرد: شهروندان با استقبال از این طرح، کتاب‌های خود را که قبلاً خوانده‌اند به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کردند.

علی زاده با بیان اینکه با برپایی غرفه‌ها 25 هزار جلد کتاب توسط مردم و مسئولان استانی اهدا شد، عنوان کرد: این کتاب‌ها با موضوع‌های مختلف دینی، علمی، تاریخی، عمومی، کمک درسی و.... بوده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: می توان گفت که با اجرای این طرح اشتیاق مردم برای اهدای کتاب زیاد بود و شاهد یک حرکت خوب دسته جمعی بودیم.

 

وی ادامه داد: اهدا کنندگان از ذکر نامشان برای ثبت کتاب‌ها خودداری می‌کردند که این نشان از بزرگی و شخصیت مردم استان دارد که با فروتنی کتاب‌های خود را که از اموال آنها محسوب می‌شود به راحتی در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

علی زاده تصریح کرد: در میان شهرستان‌های استان خوزستان، شهرستان‌های باوی، شوش، ماهشهر، خرمشهر، باغملک و آبادان بیشترین تعداد کتاب‌های اهدایی را داشته‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون در کتابخانه‌های خوزستان یک میلیون و 723 هزار و 500 جلد کتاب در موضوعات مختلف موجود است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال باید 995 هزار جلد کتاب به این رقم اضافه شود تا سرانه 59 جلد کتاب به ازای هر 100 نفر خوزستان محقق شود.

انتهای پیام/2247/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول