اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی آموزش‌ و پرورش قزوین:

300 کتابخانه مدارس استان قزوین مستقل هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: دانش‌آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان قزوین از 300 کتابخانه مستقل برخوردارند.

300 کتابخانه مدارس استان قزوین مستقل هستند

خدایار باقری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان قزوین از 300 کتابخانه مستقل برخوردارند و می‌توانند در فضای مستقل با امکانات مطلوب کتاب مطالعه کنند.

وی ادامه داد: کتابخانه سایر مدارس استان قزوین غیرمستقل هستند که به علت کمبود فضای مطالعه بخشی از نمازخانه این مدارس به عنوان کتابخانه استفاده می‌شود تا دانش‌آموزان کتاب‌های مورد نیاز شان را از این کتابخانه تأمین کنند.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه کتابخانه مکان مناسبی برای مطالعه کتاب است، اذعان کرد: این مکان باید برای دانش‌آموزان در مدارس مهیا شود تا علاقه و انگیزه آنان به مطالعه کتاب ارتقا یاد.

این مقام مسئول با بیان اینکه علاقه و انگیزه دانش‌آموزان در مقطع تحصیلی ابتدایی به مطالعه کتاب مطلوب است، ابراز کرد: با استفاده از راهکارهای مناسب می‌توان علاقه و انگیزه آنان را به مطالعه کتاب حفظ و ارتقا داد.

باقری با اشاره به اینکه باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: ترویج این فرهنگ در سنین پایین به دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد و می‌تواند علاقه و انگیزه آنان را به مطالعه و کتابخوانی ارتقا دهد.

خرید کتاب در سبد خانواده قرار گیرد

باقری با بیان اینکه والدین خرید کتاب را در سبد خانواده قرار دهند، اظهار کرد: مطالعه آنان در خانواده می‌تواند در تشویق فرزندانشان به مطالعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش علاقه کودکانشان به مطالعه کتاب تأثیر بسزایی داشته باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: با افزایش انگیزه و علاقه والدین، کودکان و جوانان به کتابخوانی می‌توان سطح آگاهی و علمی جامعه را ارتقا داد تا بسیاری از مشکلات فرهنگی در خانواده‌ها برطرف شود.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: آحاد جامعه با مطالعه کتاب به مسائل روز دنیا بهتر آگاهی و اطلاع پیدا می‌کنند و می‌توانند با تحقق این هدف بسیاری مشکلات زندگیشان با آگاهی و بصیرت برطرف کنند.

این مقام مسئول فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب را از دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب عنوان و بیان کرد: مسئولان نظام باید راهکارهای مناسب ترویج این فرهنگ را در جامعه ارتقا دهند تا با تحقق این هدف بسیاری از مشکلات فرهنگی برطرف شود.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه

باقری با اشاره به اینکه سرانه کتابخوانی در جامعه پایین است، اذعان کرد: در سال‌های اخیر مطالعه کتاب در بین مردم نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته ولی هنوز برای رسیدن به هدف ایده‌آل فاصله‌ای بسیار است که بر این اساس باید کتابخوانی بیشتر در جامعه ترویج داده شود.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین ابراز کرد: والدین به فرزندانشان توصیه کنند تا کتاب‌هایی که مورد نیازشان نیست به کتابخانه مدارس هدیه کنند تا تعداد کتاب‌های کتابخانه مدارس بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: والدین همان گونه که هزینه تأمین میان‌وعده در مدارس را به فرزندانشان می‌دهند باید هزینه‌های خرید کتاب را جداگانه به صورت هفته‌ای، ماهانه و فصلی به آنان بدهند تا دانش‌آموزان کتاب‌های موردنیاز خودشان را تأمین کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی در مدارس مناطق مختلف استان قزوین در هفته کتابخوانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت این هفته اداره کل آموزش‌ و پرورش با کتابخانه‌های عمومی هماهنگ کرده تا دانش‌آموزان این استان از 26 کتابخانه بازدید کنند و به صورت رایگان عضو شوند.

وی اهدای کتاب به کتابخانه مدارس مناطق مختلف استان قزوین را از جمله برنامه‌های آموزش‌ و پرورش در هفته کتابخوانی عنوان و بیان کرد: به مناسبت این هفته از 104 دانش‌آموز برتر کتاب‌خوانی این استان تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول