اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

ارتقای فرهنگ عمومی به سوی کاهش جرائم پیش رود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه را به سوی کاهش جرائم پیش ببریم.

ارتقای فرهنگ عمومی به سوی کاهش جرائم پیش رود

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌السلام فیض‌الله رجبی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی آبادان که با حضور مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب ما و حرکت‌های برون و درون اجتماعی ملت ایران اسلامی در عظمت و رشد فرهنگی نهفته است که فقط نظیر آن را در صدر اسلام داشته‌ایم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر که در اصل آموزه‌های فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه دارد، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا در راه تعالی فرهنگی گام‌های اساسی برداشته شود.

امام جمعه موقت آبادان تصریح کرد: در زمان حاضر که استکبار جهانی، در تخریب فرهنگی جامعه مسلمانان گام برمی‌دارد و با ترفندهای مختلف سعی در کنترل انقلاب‌های نوپای کشورهای اسلامی عربی دارد، مسئولان و ملت ایران باید بصیرت بیشتری در مقابل هجمه‌های فرهنگی استکبار از خود نشان دهند.

وی با اشاره به نقش سازنده فرهنگ در کاهش جرم و جنایت گفت: اگر افراد و سازمان‌ها، ارتقای فرهنگی را به سمتی هدایت کنند که جرم‌ها سازمان یافته‌تر و پیچیده‌تر از گذشته نشود، در رسیدن به اهداف فرهنگ عمومی گام‌های اساسی برداشته‌ایم.

رجبی اضافه کرد: مسئولان و متولیان اداره‌ها باید در راستای امور جاری و سیال کار خود، به صورت قانونی با ارباب رجوع برخورد کنند تا کار فرهنگی شکل درستی به خود بگیرد زیرا کارهای غیر قانونی چون اخذ زیرمیزهای کلان، ما را از اهدافمان دور می‌کند.

* یکی از راه‌های ارتقای فرهنگی، خیزش عمومی است

وی ادامه داد: مردم و مسئولان توجه داشته باشند، اگر لقمه حرام در دل‌ها جایی داشته باشد هیچ راهی برای برگشت به خودسازی و از بین بردن بدی‌ها در جامعه اثر سازنده نخواهد داشت.

امام جمعه موقت یکی از راه‌های ارتقای فرهنگی را خیزش عمومی دانست و گفت: تلاش و هماهنگی همه آحاد جامعه در راستای ارتقای فرهنگی و ساخت زیر بناهای مثبت، می‌تواند آسیب‌زدایی در راه رسیدن به امور سیال فرهنگی داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: توجه به اصلاح زیر مجموعه‌های فرهنگی و تقویت الگوهای اسلامی برای عرضه به جوانان، تشنه الگوپذیری، تلاش همگانی افراد و ارگان‌ها را طلب می‌کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول