اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی و معاون اجرایی شورای عالی هیئات مذهبی کشور:

تربیت نیروهای ارزشی سبب ارتقای نقش فرهنگی هیئت‌های مذهبی می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور عالی و معاون اجرایی شورای عالی هیئات مذهبی کشور گفت: تربیت نیروهای ارزشی سبب ارتقای نقش فرهنگی هیئت‌های مذهبی می‌شود.

تربیت نیروهای ارزشی سبب ارتقای نقش فرهنگی هیئت‌های مذهبی می‌شود

سیدافضل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای تبیین و تشریح پیام نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) به صورت منطقی برای مردم و به ویژه جوانان است.

وی با اشاره به شرایط و تحولات منطقه‌ای و جهانی و تحریم‌های اقتصادی دشمنان اسلام و انقلاب بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کرد: امروز حفظ وحدت بر محور ولایت فقیه و رهبری از مهم‌ترین وظایف دوست‌داران اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.

مشاور عالی و معاون اجرایی شورای عالی هیئات مذهبی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمند خود شرایط کنونی کشور را به دوران جنگ احزاب تشبیه کرده‌اند، اضافه کرد: اجماع همه قبایل بر ضد مسلمانان، ایجاد تفرقه در مدینه، ایجاد ناامنی، تطمیع، محاصره و تحریم از جمله اقدامات و توطئه‌های قریش بود که وحدت و پیروی مسلمانان از پیامبر اکرم (ص)، استفاده از ابتکار و غافلگیری دشمنان با حفر خندق، ایمان به وعده خداوند و وجود قهرمانان بزرگی چون امام علی(ع) از مهم‌ترین دلایل پیروزی مسلمانان در این جنگ به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی امروز ضمن تشریح وضع موجود و افشا کردن توطئه‌های دشمنان برای جوانان، علل پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب و کارکردهای امروزی این راهکارها را تبیین کنند، تصریح کرد: تربیت و حفظ نیروهای ارزشی و کارآمد در حفظ و ارتقای نقش فرهنگی و اجتماعی هیئت‌های مذهبی موثر است.

موسوی یادآور شد: دادن مسئولیت‌های اجتماعی و اجرایی به جوانان و استفاده از خلاقیت و توانایی آنها در کارهای فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه کشور اظهار داشت: امروز روز نبرد اراده‌ها است و در این صحنه نبرد، بصیرت و ایمان، صبر و پایداری، دوراندیشی و شجاعت در تصمیم‌گیری‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان با بیان اینکه حفظ وحدت و ایجاد روحیه صبر و پایداری در بین آحاد جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی را در عرصه‌های مختلفی کسب کرده‌اند.

وی خاطرنشان شد: پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ با صبر و ایمان مردم و پایداری و مقاومت آنها به دست می‌آید.

انتهای پیام/73006/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول