اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده عنوان کرد

آمادگی 33 هیئت مذهبی لنده در ماه محرم

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی لنده گفت: 33 هیئت مذهبی در شهر لنده آمادگی برگزاری مراسم‌های ماه محرم را دارند.

آمادگی 33 هیئت مذهبی لنده در ماه محرم

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده، با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه محرم اظهار کرد: اهتمام ویژه به گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه از مهم‌ترین مأموریت‌های تبلیغات اسلامی بوده که در ایام محرم فعالیت این سازمان دو چندان می‌شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده گفت: برای برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های ماه محرم و صفر تاکنون برنامه‌های مختلفی در سطح شهر انجام شده که از جمله می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی با حضور مداحان استانی اشاره کرد.

الهی‌نیا افزود: جلسات متعددی برای هماهنگی برنامه‌های ماه محرم برگزار و تلاش زیادی برای افزایش کمی و کیفی برنامه‌های محرم شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی انجام شده برای محتوابخشی عمیق‌تر به آیین‌های سوگواری دهه اول ماه محرم افزود: توزیع متون آموزشی، استفاده از مبلغان دینی و تأمین لوح فشرده از جمله فعالیت‌های فرهنگی برای تقویت بنیه معنوی هیئت‌های عزاداری به شمار می‌آید.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده با اشاره به نیاز این شهر در خصوص اعزام روحانی و مبلغ گفت: هماهنگی‌هایی در خصوص اعزام روحانی برای تبلیغ ایام محرم در لنده شده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده افزود: 33 هیئت مذهبی در شهر لنده آمادگی برگزاری مراسم دهه اول محرم و پس از آن را دارند.

وی گفت: مراسم روضه‌خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، مداحی، تعزیه و سایر مراسم عزاداری از مهم‌ترین برنامه‌ها در شهر و روستاهای این منطقه بوده که به همت هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

الهی‌نیا با اشاره به فلسفه قیام و نهضت عاشورا یادآور شد: ترویج فرهنگ عاشورا در هیئت‌های مذهبی باید به نحو احسن صورت پذیرد و مبلغان به طور جد آن را به کار بندند.

انتهای پیام/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول