اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد

تجمع بزرگ هیئت‎های مذهبی و بسیجیان در روز 9 محرم در گرگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان از تجمع بزرگ هیئت‎های مذهبی و بسیجیان در روز نهم محرم در شهرستان گرگان خبر داد.

تجمع بزرگ هیئت‎های مذهبی و بسیجیان در روز 9 محرم در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد در حاشیه همایش رهروان عاشورایی که در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: با مشورت هیئت‎های مذهبی، مسئولان و جمعی از مردم، بناست تا تجمع باشکوهی در نهم محرم امسال قبل از ظهر در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان گرگان برگزار کنیم تا به عنوان یک سنت حسنه همه مردم یکپارچه در زیر یک علم و در یک برنامه منسجم شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مناسبت مصادف با روز پنج آذر برای تشکیل بسیج به فرمان امام راحل است بسیجیان عاشورایی نیز همپای هیئت‎های مذهبی در این تجمع بزرگ حضور خواهند داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تاکید تذکر لسانی در بین جامعه متذکر شد: همه وظیفه دارند در هر جایی که رفتار ناشایست و غلطی سر زد، بگویند که این کار خوب نیست.

ولی‎نژاد خاطر نشان کرد: این ستاد به دنبال یقه گرفتن افراد نیست بلکه با تذکر لسانی سعی دارد توجهات را به سمت معروف سوق داده و از منکرات بازدارد.

هیئت‎های مذهبی در کنار مداحان از یک روحانی استفاده کنند

وی به هیئت‎های مذهبی پیشنهاد کرد که در برنامه‎ها تا جایی که مقدور است در کنار مداحان از یک روحانی استفاده شود تا به تشریح اهداف امام حسین (ع) و یاران باوفایش پرداخته شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه شروع مراسمات باید با قرائت قرآن آغاز شود متذکر شد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا از دیگر مسائلی است که باید در این مراسمات مورد توجه واقع شود.

انقلاب از هیئت و مسجد برخاسته است

ولی‎نژاد با بیان اینکه انقلاب از هیئت و مسجد برخاسته است ابراز داشت: در عزاداری‌ها باید فرهنگ شهید و شهادت، هشت سال دفاع مقدس و بسیج حفظ شود.

وی اظهار داشت: در روز تاسوعا در صورت نامساعد بودن هوا اگر امکان برپایی نماز جماعت وجود نداشت دسته‎های هیئت‎های مذهبی در همان نقطه‎ای که هستند در موقع اذان دسته‎روی را متوقف و بصورت دسته‎جمعی و هماهنگ اذان را سر دهند که این خود از شعائر دینی است و بعد از آن هیئت می‎تواند به دسته‎روی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول