اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

هیئت‌های مذهبی در انتقال ارزش‌های عاشورا درست عمل کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هیئت‌های مذهبی در انتقال ارزش‌های عاشورا به شکل صحیح و عمل به آن بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

هیئت‌های مذهبی در انتقال ارزش‌های عاشورا درست عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه استان و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران فرا رسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر را بر عاشقان آن حضرت تسلیت گفت.

وی ماه محرم را ماه پیروزی حق بر باطل و روز پرحماسه و فراموش نشدنى تاریخ اسلام و تشیّع دانست و افزود: این ماه، ماه حماسه و ماتم است و سزاوار است همه ارادتمندان اهل بیت با تشکیل مجالس سوگوارى، هرچه باشکوه‌تر در تعظیم این شعائر بکوشند و خطباى گرامى فلسفه شهادت آن بزرگواران و آثار مهم آن را براى بقاى اسلام و تشیع شرح دهند و به‌ویژه جوانان و نوجوانان خود را با این مراسم آشنا کنند و در انجام این مراسم از آنچه که مایه وهن مذهب در نظر دوست و دشمن مى‌شود، جدا بپرهیزند.

طبرسی ادامه داد: مردم توجه داشته باشند که عاشورا و مراسم حسینى است که اسلام را زنده نگه داشته و هر سال خون تازه‌اى در رگ‌های اسلام جارى مى‌سازد و تا مراسم حسینى، پرشور و پرشکوه برپاست آسیبى به اسلام نخواهد رسید.

وی با تاکید بر جایگاه مساجد در فرهنگ دینی و اسلامی گفت: در فرهنگ دینی و اسلامی، مساجد محور اصلی و بهترین مکان برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم هستند و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ انتظار و عاشورا خواهند داشت و مهم‌ترین مکان‌ها برای مردم هستند تا مردم از این طریق ارزش‌ها و ارتباط خود را با خدا و الگوهای اسلامی را حفظ کنند و به این طریق رسالت عظیمی را که به عهده دارند به نحو درستی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: مساجد تنها مکان‌هایی هستند که مردم با اعتماد بیشتری در آنجا حضور می‌یابند چراکه این اماکن مقدس به عنوان پایگاه‌های دینی که در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی قدم بر می‌دارند در سطح جامعه معرفی شده‌اند.

طبرسی تأکید کرد: یکی از زیباترین پیامهای قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است که از پیام‌های فرهنگ غنی عاشورا را می‌توان ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران افزود: انجام این فریضه الهی می‌تواند یک تصفیه حقیقی را در جامعه شکل دهد تا خوبی‌ها و بدی‌ها بهتر شناخته شده و عزادار واقعی نیز بتواند نسبت به این شناخت در مسیر اعتلای اسلام گام بردارد.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین مبین اسلام است و باید مشفقانه، دوستانه و پدرانه باشد و این کار ارزشی که مایه برکت در جامعه است باید دغدغه ما در هر کاری باشد و قدم اول در این مسیر تذکر لسانی است و اگر به درستی به این دو فریضه مهم توجه شود جامعه‌ای پاک و بدون جرم و خطا و معصیت خواهیم داشت.

وی در پایان از تمام مداحان، شعرا و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی خواست در انتقال این فریضه الهی به شکل صحیح و عمل به آن بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/2296/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول