اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

خرافه‌فکنی‌ها در برخی از هیئت‌های مذهبی آسیب جدی به اسلام وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خرافه‌فکنی‌هایی که در برخی از هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود آسیب جدی به اسلام وارد می‌سازد.

خرافه‌فکنی‌ها در برخی از هیئت‌های مذهبی آسیب جدی به اسلام وارد می‌کند

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه محرم اظهار کرد: ماه محرم در فرهنگ دینی مسلمانان به ویژه شیعیان یک ماه سازنده و عبرت‌آموز و به عنوان کلاس درس مطرح است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: باید از آموزه‌های عاشورا نهایت استفاده را برد، البته برای بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی باید دستگاه‌های مسئول تمام تلاش‌خود را به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه امروز شیعیان در زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و اهداف امام حسین(ع) در شرایط کنونی جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگر محسوس و بسیار خطیر و سنگین است.

وی یادآور شد: تاریخ 34 ساله انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، تداعی‌کننده فرهنگ عاشورایی و دفاع از ارزش‌های اسلامی و عشق به ولایت است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ماه محرم فرصتی را در پیش روی جامعه اسلامی قرار می‌دهد تا از ارزش‌ها و فرهنگ عاشورا جدا نشوند و با حرکت در این زمینه این فرهنگ عالی را در متن جامعه نهادینه کنند.

سبحانی‌نیا با اشاره به نسل جوان اظهار کرد: نسل جوان امروز آینده کشور را می‌سازند و باید برای آنها تبیین کرد که انقلاب اسلامی بر اساس نهضت عاشورا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه باید در ماه محرم روحیه معنوی مردم را بالا برد، گفت: دستگاه‌های مختلف، مسئولان، مساجد، تکایا و مداحان در بالا بردن روحیه معنوی مردم در ماه محرم نقش بسزایی دارند و باید اهداف امام حسین (ع) را به درستی اطلاع‌رسانی کنند که البته وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه بسیار سنگین و حائز اهمیت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرافه‌فکنی در برخی از هیئت‌های مذهبی افزود: در مقتل‌خوانی و بیان سیره اهل بیت باید دقت کرد تا خرافات به صورت زائده به فرهنگ عاشورایی وارد نشود چراکه خرافه‌فکنی‌هایی که در برخی از هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود آسیب جدی به اسلام وارد می‌کند.

انتهای پیام/70003/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول