اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

قیام امام حسین(ع) یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: قیام امام حسین(ع) یک قیام چند بعدی و یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بود.

قیام امام حسین(ع) یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) یک قیام چند بعدی و یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بود.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک قیام بزرگ بود که مثل و مانندی در تاریخ بشریت برای آن نمی‌توان یافت، ادامه داد: این قیام دارای ابعاد و علل متعددی است که یکی از مهمترین عناصر و علل شکل‌دهنده به این قیام، مسئله مهم و تاثیرگذار امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که آن را یکی از عوامل بقاء و پایداری نظام اسلامی دانسته‌اند، تصریح کرد: این مهم یک وظیفه عمومی و همگانی است که همه مسلمین به مراتب مختلفی که دارند، نسبت به آن مسئول هستند.

وی با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر امروزه مورد غفلت واقع شده و اجتماع نسبت به ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت شده است، اظهار داشت: در حالی که اگر واقعیت این مسئله و معنا و مفهوم واقعی آن در جامعه تبیین شود، قطعاً جامعه به سوی یک جامعه سالم و آرمانی حرکت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه به بدعت‌های محرم اشاره کرد و افزود: واقعاً حیف نیست که این فرهنگ پاک و شور و شعور را با برخی بدعت‌ها مانند قمه‌زنی آلوده کنیم.

وی با بیان اینکه نباید این قیام با عزت را با علم‌ها و آهن پاره‌های سرد و بی‌خاصیت آلوده کنیم، ادامه داد: آیا امام قیام کرده بود، تا ما آهن پاره برداریم و به واسطه آن از مردم پول بگیریم.

امام جمعه ابهر در ادامه سخنان خود از مردم خواست در مقابل این بدعت‌ها بایستند و به طرف عقلانیت و شور و شعور حرکت کنند.

وی یکی از بدعت‌های بسیار بزرگ تاریخ را کنار گذاشتن وصیت پیامبر اکرم(ص) و پدید آمدن یک انحراف بزرگ و آن جدا کردن قرآن از عترت و ولایت دانسته و خاطر نشان شد: وقتی آن روز امامت را خانه نشین کردند فونداسیون انحراف را ریختند و جامعه را یتیم کرده و به ظلمت و تاریکی بردند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه بزرگترین معروف مسئله ولایت و بزرگترین منکر ضد ولایت است، گفت: پیشرفت جامعه در گرو عمل به فرمایشات ولایت است و امروز هم هر چه قدر ما در ولایت‌پذیری سستی کنیم به همان مقدار ضربه خواهیم دید و این بزرگترین پیام عاشوراست.

خطیب جمعه ابهر در پایان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، به کشورهای مسلمان توصیه کرد، به غیرت بیایند و در مقابل تروریست‌ها در سوریه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، بایستند.

انتهای پیام/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول