اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف فردوس خبر داد

اختصاص 171 موقوفه به عزاداری محرم در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف فردوس از اختصاص عواید بیش از 171 موقوفه به مراسم عزاداری و روضه‌خوانی در سطح شهرستان فردوس خبر داد.

اختصاص 171 موقوفه به عزاداری محرم در فردوس

حجت‌الاسلام و المسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: محرم و صفر یک فرصت است که باید در این ایام به اقشار مختلف جامعه بصیرت‌بخشی و بصیرت‌افزایی داده شود.

وی گفت: در ایام محرم و صفر باید نقش ولایت و امامت، جایگاه حکومت اسلامی، حساسیت نسبت به ارزش‌های دینی و مبارزه با انحرافات را در اداره جامعه بیان کرد.

‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس ماموریت اوقاف در ارتباط با بصیرت‌دهی به جامعه را برگزاری مراسمات عزاداری و استفاده از ظرفیت مناسب بقاع متبرکه، اجرای نیات واقفان و به ویژه توسعه و ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عنوان کرد.

خدایی از اختصاص عواید 123 موقوفه روستایی و 48 موقوفه در شهر فردوس به برگزاری مراسم عزاداری، روضه‌خوانی و اطعام عزاداران در ماه محرم خبر داد و افزود: این مراسمات در بقاع متبرکه وقفی برگزار می‌شود.

*حادثه عاشورا الگویی دائمی برای امت اسلام است

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس حادثه عاشورا را یک حادثه فرهنگی دانست که الگویی دائمی برای امت اسلام است و باید این معیارها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و برگزاری مراسمات وعظ و سوگواری حفظ شود.

خدایی سیاه‌پوش کردن اماکن متبرکه و مهیا کردن بقاع برای حضور دسته‌جات سینه‌زنی و هیئات مذهبی، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و سخنرانی هر شب پس از نماز مغرب و عشا و برگزاری خیمه معرفت در امامزادگان فردوس را از جمله برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام محرم عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه را تشویق و گسیل دادن هیئات مذهبی به سمت و سوی بقاع  دانست و از مسئولان فرهنگی شهرستان خواست تا بقاع متبرکه امامزادگان را مرکز فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول