اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اسبق اوقاف کردستان اعلام کرد

2 میلیارد تومان درآمد موقوفات کردستان در نیمه اول امسال

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه کردستان از درآمد 2 میلیارد تومانی موقوفات استان در نیمه اول امسال خبر داد.

2 میلیارد تومان درآمد موقوفات کردستان در نیمه اول امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل رستمی ظهر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه کردستان در سنندج اظهار کرد: پذیرفتن مسئولیت در نظامی که میراث خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان و زحمات و تلاش‌های امام راحل و علمدار اسلام ناب محمدی(ص) است، بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: تمامی افرادی که در ادارات و سازمان‌ها چه به عنوان مدیر و کارمند مشغول به کار هستند اگر در خدمت‌رسانی به مردم و امر بیت‌المال کوتاهی کنند مدیون‌ هستند و در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: حساسیت امر وقف را در زمانی که تصدی مسئولیت این امر را برعهده گرفتم درک نمودم و از آنجا که این رسالت سنگینی بود در روز معارفه خود به استاندار وقت اعلام پشیمانی خود را ابراز کردم.

مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: رویه موقوفه‌خواری در کشور از زمان رضاخان ایجاد شد و با پیروزی انقلاب اسلامی سنت وقف دوباره احیا شد و بسیاری از زمین‌های وقفی که به تاراج رفته بود بازگردانده شد.

رستمی ادامه داد: ولی متاسفانه رویه رضاخان هنوز در کشور ادامه دارد و افرادی همواره درصدد تصاحب اموال و زمین‌های وقفی هستند.

وی خدمت در عرصه وقف را بسیار سخت و دشوار خواند و اظهار داشت: در این پنج سال خدمتم در کردستان فشارهای زیادی را تحمل کردم و از هیچ شخص و مقامی در خصوص موقوفات توصیه‌ای را نپذیرفتم و در استیفای حقوق موقوفات کوتاهی نکرده‌ام.

وی در پایان اعلام کرد: میزان درآمد اوقاف استان در سال 86 کمتر از 400 میلیون تومان بود در صورتیکه در شش ماهه اول امسال این میزان به بیش از 2 میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شد تا پایان سال به بیش از 4 میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول