اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

افزایش تحریم‌ها به دلیل خشم آمریکا در مقابل فرهنگ استکبارستیزی ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش روز افزون فشارها و تحریم‌ها علیه کشور به دلیل خشم آمریکا و هم‌پیمانانش در مقابل فرهنگ استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

افزایش تحریم‌ها به دلیل خشم آمریکا در مقابل فرهنگ استکبارستیزی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی محمدی عصر امروز در سومین همایش متولیان موقوفیان کشور که در محل هتل مشهد پایتخت معنوی ایران برگزار شد، با اشاره به محاصره امام حسین (ع) و یارانش در روز تاسوعا گفت: امام حسین (ع) مخاطب خود را مؤمنان قرار داده است چراکه کفار منافقان و مشرکان توانایی این سخنان را ندارند. از همین رو سخنان امامان معصوم (ع) که همانند کلام خدا اهمیت ویژه‌ای دارد را باید الگوی اعمال خویش قرار دهیم.

وی افزود: محاصره ناجوانمردانه روز تاسوعا که 30 هزار نفر در مقابل امام حسین (ع)‌ و 72 تن از یارانش قرار گرفتند، به ما درس آزادگی آموخت که از تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن هراسی نداشته باشیم و ایستادگی در برابر باطل را فراموش نکنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های علوم جدید از جایگاه خاصی در سطح منطقه و حتی جهان برخوردار نبود، این در حالی است که امروز شاهدیم به برکت نظام تنها در زمینه علمی رتبه شانزدهم دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم و این به گونه‌ای است که معاندان نظام نیز از پیشرفت کشور متعجب بوده و به آن اعتراف می‌کنند.

محمدی تصریح کرد:‌ افزایش فشارها و افزایش روز‌افزون تحریم‌ها علیه کشور به دلیل خشم آمریکا و هم‌پیمانانش در مقابل فرهنگ استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی است چراکه انقلاب اسلامی با همین رویکرد و با حضور گسترده مردم در صحنه تحت رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: امروز نیز انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری راه‌های عزت و پیشرفت را طی کرده و به هیچ عنوان تصمیم آمریکا و مستکبران نمی‌شود، تبعیت از منویات مقام معظم رهبری باید فصل‌الخطاب تمام بخش‌های جامعه قرار گیرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی تا حد زیادی از قوانین نظام بر اساس دین، تدوین و تبیین شده است، اذعان کرد: در زمان شاه ملعون پهلوی شاهد بودیم که املاک موقوفه در اصلاحات ارضی به عنوان ملک شخصی در می‌آمد در حالی که در اردیبهشت ماه سال 58 به دستور بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران این املاک از تملک دولت خارج و اداره آن به دست اوقاف بازگشت؛ امام خمینی (ره) با عمل به احکام وقف در حقیقت سرمایه وقف را احیا کرد و به واقع قانون اوقاف که در سال 63 به تصویب رسید از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب زمینه شکوفایی موقوفات را فراهم کردند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که موقوفات سرمایه ارزشمندی هستند و بنابراین مردم و وقف‌کنندگان باید از نحوه کارکرد و هزینه درآمدهای موقوفه‌ها اطلاع پیدا کنند.

محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مدافع حقوق وقف است و اگر مسئولان امور خیریه و اوقاف درست عمل نمی‌کنند، از نقض کار در امور اداری که باید به این مسائل رسیدگی شود.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول