اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان خبر داد

برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات تخصصی مفاهیم قرآن کریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری تخصصی مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات تخصصی مفاهیم قرآن کریم

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه قرآن شریف کتابی بی‌نهایت معجزه‌آسا است که در عین بلندی، مفاهیم عالی آن برای مردمان ساده و قابل فهم نازل شده، اظهار داشت: انس با قرآن و مفاهیم نورانی آن سبب اتصال بین ارض و سما در زندگی انسان می‌شود که این موهبت فقط بر خاصان ارزانی شده است.

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان بزرگ‌ترین متولی قرآنی کشور و نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی در تمام رشته‌ها و در راستای انجام وظایف خویش بر مبنای سال‌های گذشته در مسیر ترویج انس با قرآن کریم و آشنایی اقشار مختلف جامعه با مفاهیم و تفسیر قرآن کریم اقدام به برگزاری مسابقات رشته تخصصی مفاهیم قرآن کریم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: این مسابقات به صورت همزمان در سراسر کشور روز پنجشنبه مورخ 25 آبان ماه ساعت هشت صبح برگزار می‌شود.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات رشته تخصصی مفاهیم قرآن کریم را 3 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جلد دوم کتاب تفسیر همراه مشتمل بر تفسیر کوتاه آیات قرآن، منبع این دوره از مسابقات است که شامل 50 درس با موضوع‌های مختلف از جمله رحمت و مقام بندگی، نعمت وسیله آزمون، اعجاز علمی قرآن، مبارزه با کم‌فروشی، شکرانه نعمت، جایگاه خانواده و عاقبت طغیانگری است.

صالحی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: نفرات ممتاز این مرحله به مرحله استانی مسابقات مفاهیم راه خواهند یافت.

انتهای پیام/89004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول