اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف:

عزاداری‌ها با تعقل برگزار شود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عزاداری بدون اشک و تعقل خارج از دستور کار اهل ‌بیت(ع) است بنابراین در عزاداری‌ها باید زمینه تحقق این امور فراهم شود.

عزاداری‌ها با تعقل برگزار شود

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) بیداری ملت‌هاست و امروز در همه قاره‌های عالم عزاداری این امام بزرگوار توسط شیعه و سنی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وهابیت منافقان دروغگویی هستند که خود را منصوب به اسلام می‌دانند ولی دست به کشتار عزاداران امام حسین(ع) زده و به عنوان نیروهای پیاده‌ نظام استکبار و یهود فعالیت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم و وهابیت در منطقه آتش به پا کرده است گفت: دولت عربستان و قطر دو پرورش یافته آمریکا و صهیونیسم هستند که پدیده شوم وهابیت را تبلیغ و ترویج می‌کنند و هرگز بویی از اسلام نبرده‌اند.

وی یادآور شد: اگر خون اباعبدالله الحسین(ع) نبود ملت‌ها نمی‌توانستند آزادانه برای حریت در برابر دشمنان صف‌آرایی کنند و جبهه پایدار، مقاوم و شکست‌ناپذیر تشکیل دهند.

رضوی‌مهر ادامه داد: فلسفه عزاداری امام حسین(ع) مبارزه با مثلث غفلت، جهل و تزویر است و امروز پیروان اهل‌بیت(ع)، محرم به محرم به تجدید میثاق و پیمان با اهداف از پیش تعیین شده اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.

وی با بیان اینکه شعار هیهات منا الذله در همه زمان‌ها، اعصار و مکان‌ها جاری است گفت: امروز اگر کسی در برابر استکبار، استعمار و صهیونیسم ایستاد و لبیک یا حسین را بر زبان جاری کرد حسینی حقیقی است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شرایط عزاداری گفت: عزاداری بدون اشک و تعقل خارج از دستور کار اهل‌بیت(ع) است بنابراین در عزاداری‌ها باید فلسفه حکومت اسلامی و مخالفت دشمنان اهل‌بیت(ع) و قاتلان امامان معصوم تبیین شود.

وی به توطئه‌های بهائیت و وهابیت و بودجه‌های فرهنگی صهیونیسم و استکبار اشاره کرد و گفت: این افراد با تألیف کتاب‌های بی‌اساس و فضیلت‌تراشی‌های دور از حقیقت و داستان‌های سست سعی می‌کنند عزاداری‌ها را مسخ کنند.

رضوی‌مهر از مبلغان و خطبا تقاضا کرد که اجازه ندهند کسانی که وظیفه آنها مداحی است سخنران شوند زیرا خطابت، سخنرانی و غنای منبر سیدالشهدا(ع) نیاز به سال‌ها تحصیل در حوزه دارد.

وی عنوان داشت: کسی که در زمینه امام حسین(ع) به ایراد سخن می‌پردازد باید تاریخ اسلام را مطالعه کرده و با مبانی فقهی و عقیدتی اهل بیت(ع) آشنا باشد و متون کهن را مطالعه کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت گریه برای اهل بیت(ع) گفت: گریه از روی علم و شناخت متفاوت از احساسات است بنابراین باید پیوند عاطفی گریه از روی علم باشد.

انتهای پیام/78003/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول