اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

آسیب‌های عزاداری باید بررسی و شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: برای تشخیص فتنه‌های دشمنان اسلام، آسیب‌های عزاداری باید بررسی و شناسایی شوند.

آسیب‌های عزاداری باید بررسی و شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام مرتضی فاطمی پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی مدیریت در تشکل‌های دینی و آسیب‌شناسی عزاداری در بشرویه اظهار کرد: محرم تاریخ تحول عمیق در مکتب اسلام است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام خود چراغ فروزانی را برای پیروانش روشن کرد و اینک پیروان آن حضرت باید با عزاداری و سوگواری، این مشعل هدایت را روشن نگه دارند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه برای تشخیص فتنه‌های دشمنان اسلام، آسیب‌های عزاداری باید بررسی و شناسایی شوند، افزود: در مقطعی از زمان، تعطیلی مجالس عزاداری حربه دشمنان برای ضربه به اسلام بود، اما امروزه شیوه جدید سران استکبار برای انحراف شیعیان این است تا عزاداری‌ها به میل آن‌ها برگزار شود و منافع استکباری آن‌ها حفظ شود.

فاطمی تصریح کرد: عزاداری‌ها نباید به گونه‌ای برگزار شود که ایادی استکبار از آن سوء‌استفاده کنند و به اهداف شیطانی خود دست یابند.

وی آسیب‌هایی که مجالس عزاداری را مورد‌ تهدید قرار می‌دهد را به سه دسته آسیب‌های اغراضی، گفتاری و کرداری تقسیم‌بندی کرد و گفت: آسیب‌های اغراضی به انگیزه‌ها و جهت‌گیری‌های دست‌اندرکاران بر این مجالس برمی‌گردد یعنی اهداف راهبردی که بر محتوا و چارچوب این مجالس حاکم است و به این مجالس سمت و سو می‌بخشد مانند شبهات وهابیت، توطئه‌های استکبار و کاسب‌کاری که باید شناسایی شوند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد اضافه کرد: محتوای سخنانی که مطابق موازین شرعی و حقایق تاریخی نیست و نهضت عاشورا را تخریب می‌کند مانند تحریف لفظی و معنوی، غلو، سخنان ذلت‌بار، سخنان به دور از بلاغت و نامفهوم، به کار بردن واژه‌های رکیک و سوژه‌های حزن‌آور از جمله آسیب‌های گفتاری هستند.

فاطمی عنوان کرد: آسیب‌های کرداری به نوع عملکرد و شیوه‌های نامطلوب اجرای مجالس امام حسین (ع) که چهره بدی از قیام عاشورا و مذهب شیعه در اذهان بدخواهان ترسیم می‌کند، اطلاق می‌شود که طولانی شدن مجالس، ضعف دانش و بینش کارگزاران مجالس عزا، زیان‌های بدنی، قمه‌زنی و استفاده از آهنگ‌های مبتذل و آلات موسیقی از جمله این آسیب‌ها است.

وی شناخت آسیب‌های عزاداری ائمه اطهار (ع) برای رساندن پیام راستین و اصیل امام حسین (ع) به مردم را ضروری دانست.  

انتهای پیام/ب/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول