اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی ‌سمنان:

‌محرم محور وحدت همه اقشار مردم باشد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در ماه محرم و عزای سرور و سالار شهیدان مهم‏ترین نکته این است که این ایام باید محور وحدت همه اقشار مردم باشد.

‌محرم محور وحدت همه اقشار مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام ولی‏الله مصائبی ظهر امروز در جلسه شورای هیئات مذهبی استان سمنان که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود و با هدف بررسی و برنامه‏ریزی عزاداری‏های ماه محرم و صفر و ارائه گزارش این شوراها برگزار شد، افزود: نقش هیئات مذهبی در وحدت‏بخشی به جامعه بسیار ارزشمند و کلیدی است.

وی همچنین مهم‏ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی را جلوگیری از آسیب‏ها و خرافه‏‏ها در عزاداری‏ها و برگزاری همایش‏هایی قبل از محرم با عنوان «پرچم‏داران بصیرت» در هر شهرستان اعلام کرد که مهم‏ترین بحث آن، توجه به امر به معروف و نهی از منکر توسط هیئات مذهبی است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: توجه به اقامه نماز در اول وقت، استفاده از مبلّغ و روحانی در مراسم، جلوگیری از تشکیل صندوق‏های مالی و به نوعی تکدی‏گری در هیئات مذهبی، مراقبت مسئول هیئت از گرایش‏های سیاسی در زمان انتخابات به فرد خاصی و . . . باید مد نظر باشد.

وی ضمن تاکید بر نظارت و سرکشی مستمر شورای هیئات مذهبی شهرستان‏ها از عزاداری‏ها و تذکر به هیئات خاطی اظهار داشت: جلوگیری از نشر خرافات و به وجود آوردن بدعت‏ها یا هرگونه اعمالی که سبب به وجود آمدن وهن عزاداری حضرت اباعبدلله‌الحسین(ع) شود، از جمله وظایف مسئولان هیئات مذهبی است.

مصائبی، همچنین توجه مسئولان هیئات مذهبی به فتاوای مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری در نحوه برگزاری مراسم عزاداری، برنامه‏ریزی و رعایت نظم و انضباط توسط مسئولان هیئات مذهبی و توجه به آغاز و خاتمه عزاداری را مورد تاکید قرار داد تا در حرکت هیئت‏ها در خیابان‏ها و محلات موجبات مزاحمت مردم فراهم نشود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: انعکاس اخبار و تصاویر همایش‏ها و مراسم هیئت‏های مذهبی و برنامه‏های ویژه ماه محرم در خبرگزاری‏ها به ویژه سایت تبیان سازمان تبلیغات اسلامی توسط هیئات مذهبی و توجه به امر اقتصاد مقاومتی و استفاده صحیح و جلوگیری از هدررفت انرژی و هدفمند کردن نذورات مردمی ضروری است.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول