اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه شوشتر:

محرم قرارگاه وحدت شیعیان است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه شوشتر گفت: محرم قرارگاه وحدت شیعیان و جایگاهی برای زنده نگهداشتن قرآن و اسلام است.

محرم قرارگاه وحدت شیعیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام حمیدرضا سبزی عصر امروز در گردهمایی مبلغان فعال در ایام محرم و صفر اظهار داشت: عاشورا قرارگاه و جایگاهی برای تربیت اسلامی، تمسک به قرآن و زنده نگهداشتن فرایض دینی است.

وی افزود: عاشورا باعث جاودانگی اسلام شده و این فرهنگ غنی به نحوی باید در جامعه ترویج یابد و در این باره باید اقدامات زیادی انجام شود.

مدرس حوزه علمیه شوشتر با اشاره به تاثیرگذاری وحدت جامعه بر نقشه‌های استکبار جهانی افزود: وحدت میان جامعه اسلامی بر نقشه‌های استکبار جهانی در جامعه تاثیر منفی می‌گذارد و به این دلیل برای نقش برآب کردن خدعه‌های استکبار باید به تقویت وحدت در جامعه کمک کنیم.

* واعظ باید با معلومات باشد

مدیر حوزه علمیه شوشتر بر غنی کردن منبرها در ایام محرم و افزایش معلومات واعظان تاکید کرد و گفت: علمای اسلام در قرن‌های اول، دوم و سوم همه به صورت تهاجمی در تبلیغ اقدام می‌کردند و با طرح سئوال مذاهب جعلی را به چالش می‌کشیدند، ولی در شرایط کنونی از این حالت تهاجمی خبری نیست.

سبزی با اشاره به اینکه باید نسبت به شبهه‌هایی که برای جوانان ایجاد می‌کنند، حساس باشیم، خاطرنشان کرد: نباید منتظر باشیم تا شبهه‌ای ایجاد شود و سپس برای پاسخگویی در این عرصه وارد شویم بلکه باید برای  وهابیت چالش آفرینی کرد.

وی تاکید کرد: باید در جامعه اعلام کنیم که عزاداری برای اهل‌بیت (ع) تنها سینه زنی نیست، بلکه باید در راستای کسب معرفت و بصیرت نیز تلاش کرد.

* اختلافات را حل کنیم

مدیر حوزه علمیه شوشتر همچنین با تاکید بر رفع مشکلات بین نیروهای مذهبی ابراز داشت: باید اختلافات موجود را کاهش داده و از بین ببریم تا برنامه‌های محرم تاثیرگذارتر باشد.

این مسئول افزود: برخورد سلیقه‌ای با حکم مراجع بسیار خطرناک است همان‌گونه که در سال‌های گذشته چنین اتفاقاتی رخ داده و مراجع نیز در این باره هشدار داده‌اند.

سبزی عنوان کرد: بسیاری از مسائلی که در شرایط کنونی به عنوان عزاداری معرفی می‌شود مسیرهای انحرافی در این وادی است و باید این مسائل را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر حوزه علمیه شوشتر تاکید کرد: دانشگاه‌ها و محتویات کتب دانشگاهی به دلیل استفاده از نظریه‌های تهی از اسلام و دانشمندان غربی باعث انحراف دانشجویان شده است.

* نمازخانه‌ها در مدارس تعطیل است

مدیر حوزه علمیه شوشتر گفت: نظام آموزشی جامعه مشکلات زیادی دارد و به این دلیل باید در راستای رفع مشکلات تلاش کنیم و در این باره اقدامات عاجلی در دستور کار قرار دهیم.

سبزی تأکید کرد: در شرایط کنونی به دلیل تلاش برای یک‌نوبته کردن مدارس در سراسر کشور بسیاری از نمازخانه‌های مدارس را به سایت کامپیوتر تبدیل کرده‌اند.

وی در پایان اذعان داشت: متولیان فرهنگ در جامعه هیچ برنامه‌ای برای فعالیت در این عرصه ندارند و همه برنامه‌های در حال اجرا تنها به صورت خلق‌الساعه تصمیم‌گیری شده و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/72006/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول