اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه مسجد مقدس جمکران در ماه محرم اعلام شد

آغاز مراسم محرم با برافراشته شدن پرچم حسینی در جمکران

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از نصب پرچم حرم امام حسین(ع) در مسجد مقدس جمکران به مناسبت ایام محرم الحرام و عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) خبر داد.

آغاز مراسم محرم با برافراشته شدن پرچم حسینی در جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ماه محرم، فرصت بزرگ تبلیغی و از ماه‌های برگزیده خداوند برای حیات طیبه جامعه است اظهار داشت : محرم ماه پالایش، بازگشت به مسیر حق و ماه ولایت است و ولایت‌مداران و عاشقان فرهنگ عاشورا و انتظار، اوج عشق و ارادت خود را به آستان قدسی اهل بیت(ع) ابراز می‌دارند.

وی افزود: حضور مردم در مراسم‌های مختلف ویژه ماه محرم در اقصی نقاط کشور و به ویژه مسجد مقدس جمکران با حجم وسیعی انجام می‌شود و معاونت فرهنگی به همراه سایر معاونت‌های این مسجد از جمله واحدهای عمرانی، بهداشتی، خدماتی، اطلاع‌رسانی و... به استقبال این ماه رفته‌اند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطر نشان کرد: برنامه‌های محرم مسجد مقدس جمکران با برافراشته شدن پرچم حرم امام حسین(ع) بر فراز مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود.

وی گفت: این پرچم مبارک هدیه متولیان حرم حضرت سیدالشهدا(ع) به مسجد مقدس جمکران است که این پرچم از پنجشنبه شب بلافاصله پس از نماز مغرب و عشا، در این مکان مقدس نصب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال برنامه‌های محرم در سه نوبت صبح، ظهر و شب در این مکان مقدس برگزار می‌شود و مراسم زیارت عاشورا هر روز صبح از ساعت هفت با اجرای مداحان اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وافی گفت: مراسم سخنرانی هر روز ظهر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری و بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت‌الاسلام میردامادی برگزار می‌شود و پس از سخنرانی مراسم مداحی و سینه‌زنی نیز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطر نشان کرد: در روز سه‌شنبه دوازدهم محرم الحرام نیز در ساعت 16 مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه با اجرای علی مالکی برگزار می‌شود، همچنین مراسم دعای توسل نیز با حضور و سخنرانی آیت‌الله نمازی و مداحی حاج احمد زین العابدین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78009/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول