اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه:

تشکیل کمیته فرهنگی در هیئات مذهبی ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تبلیغات بشرویه گفت: به منظور برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، تشکیل کمیته فرهنگی در هیئات مذهبی سطح شهرستان ضروری است.

تشکیل کمیته فرهنگی در هیئات مذهبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی مدیریت در تشکل‌های دینی و آسیب‌شناسی عزاداری در بشرویه اظهار کرد: ماه محرم، تاریخ یک تحول عمیق در مکتب اسلام و فرهنگ شیعه است که یادآور حماسه‌آفرینی اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در کربلا است.

وی ادامه داد: در فرهنگ شیعه، نام محرم با عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) که علیه فرهنگ منحرف و نظام سیاسی فاسد قیام کرد، پیوند خورده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با بیان اینکه عمل به سیره و رفتار امام حسین(ع)، وظیفه پیروان و شیعیان آن حضرت است، تصریح کرد: اباعبدالله(ع) با هدف اصلاح امت جدش و احیای امر به معروف و نهی از منکر مسیر حق را پیمود و اینک دوستداران و شیفتگان آن حضرت باید با عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) و یارانش، مکتب اسلام را تبلیغ کنند.     

بهشتی‌فر افزود: باید از تمام امکانات موجود برای اجرای برنامه‌های ماه محرم به نحو مطلوب بهره ببریم و در این ارتباط باید مسئولان هیئات مذهبی به ویژه مداحان با استفاده از اجتماع حداکثری مردم و برنامه‌ریزی، مراسمات عزاداری را برگزار کنند.

وی تشکیل کمیته فرهنگی در هیئات مذهبی برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان را ضروری دانست و گفت: این کمیته باید با برگزاری جلسات مختلف در طول سال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در هیئات و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه عنوان کرد: هیئات مذهبی این نکته را مد نظر داشته باشند که آیا عزاداری و برنامه‌های ماه محرم به اصلاح مفاسد جامعه می‌انجامد و درصورت نرسیدن به این هدف، در شیوه و سبک عزاداری تجدید نظر کنند.

بهشتی‌فر اضافه کرد: هیئات مذهبی قرائت قرآن و برگزاری نماز را در اولویت برنامه‌های ماه محرم قرار دهند.

فرماندار بشرویه نیز در ادامه گفت: در وضعیت کنونی که دشمنان نقاب به چهره دارند تا عزاداری‌ها را از مسیر خود منحرف سازند، آسیب‌شناسی عزاداری باید انجام شود.

غلامرضا پورسلطانی افزود: در مراسم عزاداری باید علاوه بر مداحی و نوحه‌خوانی، سخنرانی‌ها نیز برای افزایش بصیرت مردم در برنامه‌های ماه محرم گنجانده شود. 

انتهای پیام/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول