اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 مسجد صومعه‌سرا انجام می‌شود

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان در هشت مسجد این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، خسرو زنبوری ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی ایام محرم این شهرستان با تسلیت سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار کرد: ایام محرم و صفر فرصت خوبی برای مبلغان برای انتقال کیفی‌تر فرهنگ عاشورایی به نسل جوان است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ و منش عاشورایی در زمان کنونی، تصریح کرد: جوانان امروز مانند نسل گذشته تشنه دریافت حقایق دینی و فرهنگ عاشورایی هستند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا، حضور روحانیون در هر منطقه را موجب خیر، برکت و ترویج دین مبین اسلام دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه قرآن و خون شهدا تشکیل شده و در این راستا هر فردی مسئولیت خاصی برای حفظ و حراست آن بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه اکنون تمام اماکن مذهبی صومعه‌سرا با همکاری ارگان‌های مربوطه مهیای اجرای برنامه‌ها و مراسم‌های سوگواری و عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) است، خاطرنشان کرد: تلاش متولیان این مراسم‌ها برای اجرای بهتر و در شأن ائمه اطهار(ع) است.

زنبوری، از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این مراسم برای نخستین بار در سال جاری در هشت مسجد و در سطح سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا، مساجد جامع منطقه بازار جمعه، نو خاله، شیخ‌محله، طاهر گوراب، گوراب‌زرمیخ، اباتر، ضیابر و ... صومعه‌سرا را از جمله اماکن بر پا کننده مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) برشمرد.

به گفته وی، مراسم مذکور با حضور شیرخوارگان صومعه‌سرایی در روز هشتم محرم رأس ساعت 9 صبح  در هشت منطقه این شهرستان برگزار می‌شود.

زنبوری با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی در بین شیرخوارگان شرکت کننده در این مراسم، اذعان کرد: در راستای تبیین شناخت سیره و جایگاه امام حسین (ع) و فرزند شیرخواره ایشان حضرت علی اصغر (ع) محصولات فرهنگی شامل بروشور و کتابچه‌های مربوطه بین شرکت کنندگان این مراسم توزیع می‌شود.

به گفته وی، برای برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در هشت مسجد صومعه‌سرا بالغ بر 9 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در صومعه‌سرا با استقبال بسیار زیاد والدین شیرخوار مواجه شده بود، یادآور شد: امسال مراسم شیرخوارگان به دلیل استقبال مادران در تمام بخش‌های صومعه‌سرا برپا می‌شود تا از نظر فضا و مکان مانند سال‌های پیش با محدودیت مواجه نشویم.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول