اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در شهرستان ری صورت گرفت؛

حضور شیرخوارگان شهرری در مراسم جهانی حضرت علی اصغر

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین جمعه ماه محرم مادران خداجو و ولایی شهرستان ری با حضور در مصلای بزرگ ری در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی شرکت کردند.

حضور شیرخوارگان شهرری در مراسم جهانی حضرت علی اصغر
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران برای نخستین بار مادران ولایی و خداجوی شهرستان ری با حضور در مصلای بزرگ ری عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به تصویر کشیده و همراه با نوزادان خود در عزای حضرت علی اصغر (ع) گریستند.بیش از صدها مادر به همراه کودکان شیرخوار خود در مصلای بزرگ ری برای حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کردند.

تربیت فرزندانی ولایی
امام جمعه شهرری که به عنوان سخنران این مراسم در این همایش بزرگ شرکت کرده بود به تشریح خصوصیات شخصیتی یاران امام زمان (عج) پرداخت و از مادران شرکت کننده در این مراسم خواست کودکان خود را طوری تربیت کنند که جزو یاران امام زمان (عج ) شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی تاکید کرد: تربیت نسل منتظر واقعی ظهور و بیان هدف قیام امام حسین (ع) از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به حضور زنان در حادثه کربلا عنوان کرد: تعدادی از زنان حاضر در حادثه کربلا فرزندان خود را برای تقدیم در راه اسلام و آرمان‌های والای امام حسین (ع) به میدان فرستادند و حضرت رباب (س) نیز از جمله زنانی بود که فرزند خود را برای فدایی شدن در راه اسلام و ولایت به میدان فرستاد.
امام جمعه شهرری تصریح کرد: این مادران شرکت‌کننده در این مراسم معنوی نیز آمده‌اند با توسل به حضرت اباعبدالله بخواهند که توفیق دهد تا فرزندان خود را سرباز در راه ولایت و فدایی ولایت تربیت کنند.
حال و هوای عجیبی حکم فرما بود، حضور نوزادانی که به یاد علی‌اصغر امام حسین (ع) گردهم آمده بودند به فضای معنوی مصلی روحانیت ویژه‌ای بخشیده بود.
مادران با بر تن کردن لباس‌های متحدالشکل و بستن سربندهایی که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) نقش بسته بود، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند.
برخی از زنان با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی، با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (ع) همنوا شدند.
زنان داغدار آمده بودند اشک‌های خود را به مادر کودک جاوید کربلا تقدیم کنند، شهیدی که با سن و سال کم خود، سند بزرگ رسوایی ستمگران در تمام عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنان صحه گذاشت.
مادران خداجوی شهرستان ری پیش از ساعت 14 که برای برگزاری این مراسم اعلام شده بود با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) ضمن زیارت این آستان کبریایی بند قنداق نوزادان خود را با ضریح حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گره زدند.
لباس‌های تن کودکان، نماد لباس حضرت علی اصغر (ع) است. سربند یا زهرا (س)، یا حسین (ع)، فدایی علی اصغر (ع) و ... بر سر بچه‌های شیرخوار خودنمایی می‌کند.
از در ورودی مصلی، می‌شود جمعیت را بهتر دید. مردم پیاده به سمت مصلای گلستان حرکت می کنند. بیشتر کودکان حتی نمی‌توانند راه بروند، معصومیت تنها چیزی است که در چهره آنها می توان دید، برخی مادران از دیدن این تعداد بچه شیرخوار شور خاصی پیدا کرده اند.
یکی از بانوان شرکت‌کننده در این مراسم گفت: نخستین بار است که در این مراسم شرکت می‌کنم. این همه بچه کوچک، واقعا آدم را تحت تأثیر قرار می دهد. بچه ام را آورده ام تا حسینی بار بیاید.
روز جهانی علی اصغر‌ (ع)، روزی برای تمام تاریخ است. این کودک خردسال اباعبدالله (ع) کاری کرده که بعد از صد‌ها سال، هنوز قلب های شیعه داغ‌دار مظلومیتش است.
در آغوش مادران طفل های معصوم هم آمده بودند، این کودکان با دل پاک و کوچک خود آمده بودند مادر علی اصغر(ع) را دلداری دهند و بگویند، اگر علی اصغر (ع) تشنه شهید شد، ما شیرخوارگان حسینی فدایی شما هستیم.
آری آفتاب علی اصغر(ع) خیلی زود به دست کفار غروب کرد ولی این غروب به اعتقاد آنان غروب بود چراکه قرنهاست با آن غروب آفتابی درخشان و با نام علی اصغر در عالم بشریت پیچیده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول