اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش شیرخوارگان حسینی با شرکت جمع کثیری از مادران که کودکان شیرخوار خور را به همراه داشتند با عنوان مجمع جهانی علی‌اصغر (ع) در کرمانشاه برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجمع جهانی علی‌اصغر (ع)، شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز در حسینیه ثارلله سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد‌.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ‌در این همایش بیان اینکه کربلا دانشگاه بی‌نظیری است که همگان باید از آن درس بگیرند و خدا را بر این نعمت شکر‌گزاری کنند، افزود: استکبار جهانی با همه توطئه‌هایش می‌خواهد مردم را از این راه مقدس جدا کند اما نمی‌تواند چون این ملت مکتب و الگویی چون امام حسین (ع) دارد.
حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم گفت: عاشورا و کربلای امام حسین (ع) از برترین نعمت‌هایی است که پروردگار به برکت آن نعمت تشیع و ولایت را حفظ فرموده است‌.
وی به مردم ایران و مردم 110 شهر جهان به خاطر حضور در چنین مراسمی و نیز تاسی گرفتن از قیام امام حسین (ع) که در یک حرکت خود‌جوش مجمعی جهانی را تشکیل دادند، تبریک گفت.
حسینی‌مقدم بودن کودکان بر دستان والدینشان را یادآور حماسه تاریخی امام حسین (ع) عنوان کرد.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، حضور رباب مادر علی اصغر (ع) آن بانوی مکرمه و بزرگ را در کربلا به عنوان افتخاری بزرگ برای ملت ایران برشمرد.
وی اضافه کرد: رباب به نمایندگی از طرف ملت ایران در کربلا حضور داشت و افتخار همسری امام حسین (ع) و مادری علی‌اصغر (ع) را داشت.
حسینی‌مقدم ادامه داد: در وصف شخصیت رباب همین بس که مادر 2 فرزند از امام حسین (ع)، سکینه و علی‌اصغر (ع) است و در معرفت رباب همین بس که در زمان اسارت تقاضایش این بود که در جوار قبر مطهر ابا‌عبدالله باشد تا نام و مکتب حسین بن علی (ع) زنده بماند؛ وی از صبح تا شب بر مزار امام حسین (ع) ماتم و عزا اقامه می‌کرد.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه دومین افتخار ایرانیان را غلام ترک ایرانی عنوان کرد که در خدمت امام حسین بود و نوکری فرزندان امام حسین (ع) را به عهده داشت.
وی گفت: ایشان دومین شخص بعد از علی اکبر (ع) بود که افتخار این را پیدا کرد که امام حسین (ع) بعد شهادت بر صورتش بوسه بزنند.
حسینی‌مقدم تساوی در تعداد نیرو در  جنگ را از اصول جنگی برشمرد که یزید و امویان آن را رعایت نکردند چرا که  می‌دانستند اگر تعلل کنند ممکن است ایرانیان طرفدار امام حسین (ع) فرا برسند، در نتیجه جنگ نابرابری را شروع کردند که رسوایی‌شان را بر جای گذاشت.
وی با اشاره به فرموده‌های پیامبر خطاب به سلمان فارسی در خصوص مردم ایران گفت: این ملت شاکله‌شان‌ عاشق دین و تمدن هستند لذا ملت ایران وجود و هستی‌شان آمیخته به عشق اهل بیت است.
حسینی‌مقدم امام حسین (ع) را تجسم نبی اکرم (ص) خواند و اظهار کرد: نعمت حسین بن علی (ع) بسیار با عظمت و بزرگ است و باید قدر این نعمت را دانست چون امام حسین (ع) کشتی نجات همگان است‌.
‌نظیر چنین همایشی در نخستین جمعه محرم‌الحرام  در 110 شهر جهان، هزار و 500 نقطه کشور و 60 نقطه در استان در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول