اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان باروز ششم محرم الحرام؛

همایش شیرخوارگان حسینی در پاکدشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ششمین روز از ماه محرم، روز جمعه همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در پاکدشت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،همزمان با ششمین روز از ماه محرم، روز جمعه همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور مادران خداجوی پاکدشتی به همراه نوزادان خود در میعادگاه نمازجمعه شهرستان پاکدشت برگزار شد.
در این همایش معنوی که با حضور زنان و فرزندان شیرخوار پاکدشتی در میعادگاه نمازجمعه این شهرستان برگزار شد، زنان خداجوی حاضر در همایش در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت علی اصغر(ع) عزاداری کردند.
مادران با بر تن کردن لباس‌های متحدالشکل به نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنان که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) نقش بسته بود، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند.
برخی از زنان با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی، با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (ع) همنوا شدند.
زنان داغدار آمده بودند اشک های خود را به مادر کودک جاوید کربلا تقدیم کنند، شهیدی که با سن و سال کم خود، سند بزرگ رسوایی ستمگران در تمام عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنان صحه گذاشت.
دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت که با زمزمه های خود کودکانی را که در دست گرفته بودند، آرام می کردند و به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک های خود را به بانو رباب، همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ تقدیم کردند.
مدیحه سرایان نیز با سردادن ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت و به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان نوحه سرایی کردند.
حجت‌الاسلام لزومی در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: این مراسم تجلیل از مقام شامخ شش ماهه دشت کربلا است.
امام جمعه پاکدشت افزود: بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) از دیگر اهداف این حرکت عظیم است.
انتهای پیام/ز20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول