اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ستاد مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) دورود:

همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 800 شهر برگزار شده است

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ستاد مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) دورود گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 800 شهر برگزار شده است.

همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 800 شهر برگزار شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، محمد سرلک ظهر امروز در همایش شیرخوارگان حسینی در دورود اظهار داشت: این مراسم نخستین بار در سال 1386 با محوریت شهید شیرخوار کربلا که با استقبال گرم هزاران مادر در سطح شهرستان دورود برگزار و سال 86 یک آغاز خیره کننده‌ای در شهر‌ستان دورود در پی‌داشت.
 وی افزود: این مراسم بزرگ در سطح جهان با نام علی‌اصغر نامگذاری شده است، که در سال 1389 در ایران در بیش از 800 شهر و در جهان به صورت هماهنگ بین 100شهر برگزار شد.
دبیر همایش ستاد مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) دورود گفت: هدف کلی از این همایش ایجاد سئوالی ذهنی و زبان تمام انسان‌ها نسبت به هویت وجودی عاشورا و اسرار آن با محوریت شهید شیرخوار کربلا است. 
سرلک هدف دوم همایش را محورت حساس نمودن و تحیج قدرت شیعه در زمینه جایگاه و منزلت عاطفی و عزاداری و تبیین جایگاه قیام حسینی، ایجاد همدلی و وحدت در کانون‌های مستعد شیعی به منظور راه‌اندازی نهضت عاشورا شناسی در جهان اسلام است.
لازم به ذکر است، این همایش در سه نقطه در شهرستان دورود با مرکزیت آن در میدان فرمانداری در حسینیه حضرت معصومه(س) و در دو بخش چالان چولان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) و روستای ترشاب در مسجد و حسینیه صاحب‌الزمان(عج) با حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه دورود و با حضور سه مداح خوش ذوق دورودی برگزار شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول