اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول طرح صالحین سپاه کنگان:

مراسم شیرخوارگان حسینی ثبت یونسکو شود

خبرگزاری فارس: مسئول طرح صالحین سپاه کنگان گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی ثبت یونسکو شود.

مراسم شیرخوارگان حسینی ثبت یونسکو شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان حجت‌الاسلام یوسف قاسمی بعد از ظهر امروز در آیین برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و بزرگداشت مقام علی‌اصغر(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه کنگان اظهار داشت: قیام بزرگ عاشورا یک قیام مهم و تاثیرگذار در تاریخ است و امروز تمام جهان با نام امام حسین(ع) و ایمان و ایثار ایشان و آزادگی آن حضرت آشنایی دارند.
مسئول طرح صالحین سپاه کنگان خواستار ثبت جهانی مراسم شیرخوارگان حسینی شد و افزود :مسئولین باید توجه داشته باشند، آیین بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع ) که همه ساله در ایران و نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، با تدابیری در یونسکو ثبت جهانی شود.
قاسمی خاطرنشان کرد: نهمین آیین بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) امسال و طی دیروز و امروز در 1500شهر ایران و ۱۱۰ شهر از دنیا برگزار شده و ثبت جهانی این مراسم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی با تقدیر از مادران و کودکان حاضر در مراسم گفت: طی کردن این مسیر طولانی با پای پیاده توسط برخی از مادران و تحمل شرایط سخت در این مکان محدود در واقع  نشان‌دهنده عشق به اباعبدالله (ع) است.
این مسئول یادآور شد: آفرین بر شما مادرانی که نوزادان شیرخواره خود را با نیت حسینی شدن به این همایش آورده و بار دیگر حماسه‌ای بزرگ خلق کردید.
وی اذعان داشت: بدانید با حضور کودکان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) بذر عشق به اباعبدالله (ع)، اخلاص و حقیقت را در دل این حسینی‌های آینده می‌کارید.
قاسمی با انتقاد از برخی افراد کوته‌فکر و اختلاف‌افکن گفت: برخی می‌خواهند تاریخ را منحرف کنند و می‌گویند که علی‌اصغر (ع) هیچ گاه در کربلا حضور نداشته و این تنها برای ایجاد اختلاف است و سندیتی ندارد.
وی تصریح کرد: مسئولین باید با طرح برنامه‌های مختلف در این زمینه، به این گونه افراد اجازه دخالت در اعتقادات اصیل و تاریخی مردم را ندهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول