اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان خبر داد

آمادگی 50 پایگاه کاشان برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

خبرگزاری فارس: دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان از آمادگی بیش از 50 پایگاه در این منطقه برای برگزاری دهمین همایش شیرخوارگان حسینی خبر داد.

آمادگی 50 پایگاه کاشان برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

علی‌اصغر شاطری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرها و روستاهای کاشان، آران و بیدگل و بادرود اظهار داشت: دهمین همایش شیرخوارگان حسینی در صبح دومین جمعه ماه محرم که امسال مصادف با هشتم محرم شده در سراسر ایران و بیش از 35 کشور به منظور پرورش عواطف عاشورایی و به نمایش گذاشتن ابعاد قیام حسینی، عقل، حماسه و عاطفه با شعار «از شیرخوارگی، بیعت با ولایت» برگزار می‌شود.

وی، زمان آغاز این مراسم را در صبح دومین جمعه محرم از ساعت 9 صبح اعلام و خاطرنشان کرد: این مراسم باشکوه  با حضور شیرخوارگان کاشانی و مادران آنها با برگزاری برنامه‌های مختلف سوگواری سالار شهیدان به ویژه خواندن روضه‌‌ شیرخواره دشت کربلا تا ساعت 11 ادامه‌ می‌یابد.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در مورد برنامه‌های جنبی این همایش نیز بیان داشت: چاپ دوم کتاب‌ «خونی که به آسمان رفت» که شرحی کوتاه بر زندگانی حضرت علی‌اصغر(ع) است به همراه انتشار شماره 30 گاهنامه فرهنگی «شفاعت» ویژه همایش شیرخوارگان، فراخوان نخستین سوگواره سراسری شعر «عطش» در مقام و منزلت حضرت علی‌اصغر(ع)، برگزاری چهارمین همایش متوالی سنجش سلامت در صبح روز تاسوعا، فراخوان دل‌نوشته‌ها و کرامات حضرت علی‌اصغر(ع) و اهدای لوح یادبود و هدیه به 14 شیرخواره شرکت‌کننده در همایش از جمله برنامه‌های جنبی این اجتماع جهانی محسوب می‌شود.

شاطری در خصوص اعلام فراخوان سوگواره سراسری شعر «عطش» نیز متذکر شد: شاعران متعهد و ولایی سراسر کشور می‌توانند آثار خود را با مضمون مقام و منزلت حضرت علی‌اصغر(ع) در تمامی قالب‌های شعری تا اربعین حسینی به آدرس کاشان، خیابان محتشم، مسجد صادقیه و یا به پایگاه شخصی دبیر همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول