اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد کوچکترین شهید کربلا؛

همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی به یاد کوچکترین شهید کربلا در استان قزوین برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین برگزار شد
مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان قزوین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید حریم اهل بیت (ع) و به عنوان بزرگ‌ترین سند مظلومیت امام حسین (ع) در استان قزوین برگزار شد.
رضا صدیقی ادامه داد: همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در بیش از 800 شهر ایران، حدود 30 کشور و 100 شهر جهان اجرا می‌شود و در استان قزوین نیز این مراسم در ماه محرم سال گذشته در 35 نقطه برگزار شد که در سال جاری شاهد برگزاری این مراسم در حدود 70 نقطه استان بودیم.
وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در همایش شیرخوارگان حسینی صورت گرفت، علاوه بر توزیع لباس سبز ویژه کودکان، سربندهایی با نام «یا صاحب‌الزمان» است که دشمن از بازتاب چنین اقداماتی هراس دارد و می‌ترسد این علی اصغرها، جهانی شوند و این جهانی شدن دامان آنها را نیز بگیرد.
مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان قزوین خاطر نشان کرد: بستن سربندهای «یا صاحب‌الزمان» نیز به معنای یارانی است که به مدد امام زمان (عج) خواهند رسید و ایشان را یاری خواهند کرد و دشمن همواره سعی می‌کند در برابر این حرکت‌های اعتقادی و عاشورایی بایستد و وهابیت، غربی‌ها و اسرائیلی‌ها با اجرای این مراسم به شدت مخالف هستند.
وی عنوان کرد: این مراسم هر ساله با استقبال خوب مردم به ویژه مادران و فرزندان‌شان روبرو می‌شود که نشان دهنده عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت (ع) و خاندان پیامبر گرامی اسلام است و در سال جاری نیز این استقبال چشمگیر بود و این مراسم از ساعت 9 صبح تا 11.30 انجام شد و سپس شرکت کنندگان در مراسم به سمت مصلاهای نماز جمعه حرکت کرده و در نماز عبادی و سیاسی جمعه شرکت کردند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول