اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جمعه از ماه محرم‌الحرام؛

همایش شیرخوارگان حسینی در بافق برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم‌الحرام به همت هیئت رزمندگان بافق همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در بافق برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با سراسر کشور و به همت هئیت رزمندگان اسلام بافق پس از اهدای لباس‌های سبز به نشان سروری به کودکان و شیرخوارگان در سه نقطه شهر بافق برگزار شد.
در این مراسم مداحان و روحانیون اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) شهرستان با مرثیه سرایی و لالایی خوانی برای حضرت علی‌اصغر(ع)، شهادت سرباز خردسال اباعبدالله الحسین(ع) را در حالی که شماری از مادران با آغوش کشیدن فرزندان شیرخوار خود اشک می‌ریختند، به سوگ نشستند.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن آرمان‌های عاشورا و یاد و خاطره شهدای کربلا به ویژه حضرت علی‌اصغر (ع) اظهار داشت: این آیین هر سال در روز ششم محرم با هدف بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود.
علی‌اکبر قانعی خاطرنشان کرد: این مراسم در حسینه بزرگ سفلی و به طور همزمان در بیت‌العباس (ع) و مهدیه مبارکه بافق نیز برگزار شده است.
وی یادآور شد: این مراسم به اهتمام هیئت رزمندگان اسلام در سال‌های اخیر در بافق باشکوه و معنویت خاص برگزار شده و شرکت‌کنندگان از سخنرانی وعاظ و مرثیه‌خوانی مداحان اهل بیت (ع) بهره‌مند می‌شوند.
قانعی افزود: حضور مادران با شیرخوارگان خود در این مراسم اوج مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش را نشان می‌دهد و در واقع تجلی مظلومیت اصحاب عاشوراست.
به گزارش فارس، نظیر این مراسم در همه شهرها و شهرستان‌های استان یزد برگزار شد و در مرکز استان یزد نیز این برنامه به صورت متمرکز در حسینه آقا در خیابان انقلاب یزد برگزار شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول