اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادران کنگانی به یاد علی‌اصغر(ع) گریستند؛

برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سواحل خلیج فارس

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سواحل خلیج فارس در بندر کنگان برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سواحل خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان عصر جمعه با حضور جمع کثیری از مادران و نوزادان و اطفال شهرستان کنگان، مراسم بزرگ همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی‌اصغر (ع) و مظلومیت این نوزاد دشت کربلا در سواحل خلیج فارس برگزار شد.
در این مراسم باشکوه شاهد حضور یکدل و یکرنگ مادران و کودکان بودیم و تمام دلها به یاد شهید خردسال دشت نینوا حزین ‌و اشک‌های مادران جاری بود و نگاه معصومانه کودکان نیز حزن‌آلود بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان در این آیین با تجلیل از مادران مومن و معتقد این شهرستان ابراز داشت: تجلیل از کوچکترین شهید کربلا امری لازم است و امروز شاهد حضور کودکان و خردسالان در این مراسم سوگواره هستیم که برای علی‌اصغر(ع) برپا شده است.
حجت‌الاسلام رحیم اهرمی افزود: کربلا درس‌های بزرگی دارد و باید از تمام لحظات این حادثه بزرگ درس انسانیت و آزادگی بگیریم.
وی اضافه کرد: عاشورا یک روز عظیم در تاریخ اسلام است و باید علاوه بر عزاداری و سوگواری به ابعاد مختلف قیام حسینی نیز توجه کنیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در صف یاران امام حسین(ع) قرار بگیریم و بتوانیم روسفید بیرون بیاییم.
رئیس تبلیغات اسلامی کنگان گفت: امروز و همزمان با کنگان در بیش از 1500 شهر ایران نیز مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شده و در چند شهر دنیا نیز شاهد برپایی این یادواره هستیم و این نشان دهنده ارزش و اهمیت و جایگاه این شهید خردسال و والامقام است.
اهرمی با توصیه به مادران اذعان داشت: تربیت صحیح اطفال اهمیت زیادی دارد و باید کودکان خود را با فرهنگ اصیل اسلامی و بر اساس فرهنگ ائمه اطهار(ع) تربیت کنیم.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول