اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور؛

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی (ع) در گلپایگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با یک‌هزار و 500 نقطه از ایران و 110 شهر جهان، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در امام‌زاده 17تن گلپایگان برگزار شد.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی (ع) در گلپایگان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، به همت هیئت رزمندگان اسلام و ناحیه بسیج گلپایگان همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندانی که ملبس به لباس نمادین حضرت علی‌اصغر (ع) بودند و با پیشانی بندهای قرمز و سبز و با نوشته‌هایی با نام مقدس یا حسین (ع) و علی اصغر (ع) در امام‌زاده 17تن گلپایگان گرد هم جمع شدند و به یاد فرزند شیرخواره این امام همام به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
امام جمعه گلپایگان در این همایش بزرگ بیان داشت: مادران و فرزندان ایران زمین با نیت خالص در این همایش بزرگ حسینی جمع شده‌اند تا از مقام شامخ شیرخواره کربلا تجلیل کنند و شیرخوارگان امروز باید فرزندان صالحی باشند که از این مرز و بوم به درستی دفاع می‌کنند و همواره در راه اهل‌بیت (ع) گام بردارند.
حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی افزود: مادران باید تلاش کنند که فرزندانی ولایی، حسینی و کربلایی تربیت کنند که اگر روزی فرزند حسین زهرا (س)، مقام معظم رهبری درخواستی از این فرزندان داشتند، این فرزندان آگاه باشند و بدانند که زیر علم پیغمبر (ص) سینه می‌زنند و در راستای فرهنگ عاشورا و کربلا حرکت می‌کنند.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین کاری که بر عهده مادران گذاشته شده تربیت صحیح فرزندان است و باید همواره از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) درس عبرت بگیرند که چگونه در دامن خود امامانی مانند امام حسین (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و زینب کبری (س) و ام‌کلثوم را پرورانده است و این بزرگان جهان را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان ادامه داد: این درست است که دشمنان امام حسین (ع) را به شهادت رساندند اما نام حسین (ع) و آرمان‌های او و اصحابش برای همیشه زنده‌اند و این راه را ادامه می‌دهند.
اسماعیلی تاکید کرد: اگر امروز امام حسین (ع) بود در مقابل ظالمان زمان و استکبارگران ایستادگی می‌کرد همان طور که با یزید زمان خودش بیعت نکرد و در برابر ظلم آنها ایستاد و در این راه به شهادت رسید.
امام جمعه گلپایگان یادآور شد: ما باید فرزندان خود را ظلم ستیز و ولایت‌مدار تربیت کنیم و این تربیت باید به گونه‌ای باشد که هر زمان حسین زمانمان ندای «هل من ناصر ینصرنی» را سر دادند فرزندانمان لبیک‌گوی ایشان باشند.
وی همچنین افزود: در مراسم عزاداری تمام ما باید بر اساس فرموده‌های شارع مقدس اسلام و مسائل شرعی، شئونات عزاداری امام حسین (ع) را رعایت کنیم و حجاب و ضوابط و شرایط دینی و اسلامی را آن گونه‌ای که مد نظر اهل‌بیت (ع) است، رعایت کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول